Hjälp! Behöver köpa 7,5kg Palealemalt nu till helgen i Skåne

Har råkat beställa fel så behöver köpa malt nu i helgen.
Önskar helst 7,5kg Palealemalt av 2-radigt vårkorn, krossat, EBC 4-6.
Viktigast är att det är palealemalt och krossat.
Vi kommer och hämtar - bara säg till när.

Sv: Hjälp! Behöver köpa 7,5kg Palealemalt nu till helgen i Skåne

På bergsgatan i Malmö finns det en affär som säljer malt från humlegårdens sortiment.

Tack för tipset!
Vet vilken du menar.. Ska undersöka det imorgon.
Önskan om att köpa kvarstår dock tills jag har skrivit svar här.

http://beerequipment.se/index.html

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

wannaröds brygghus skrev:

http://beerequipment.se/index.html

Tack för vinnande tipset!

Nu kommer vi ha malt till på söndag, yey!

Vad blev fel då? Du kan ju säkert få åka hem till och krossa malten hos någon vänligtsinnad hemmbryggarekollega om du råkat köpa hel malt ist för krossad.

megen skrev:

Vad blev fel då? Du kan ju säkert få åka hem till och krossa malten hos någon vänligtsinnad hemmbryggarekollega om du råkat köpa hel malt ist för krossad.

Köpte en massa carapale istället för palealemalt. Så nu är nästa uppdrag att komma på en öl som ska ha en massa carapale.

8 Senast ändrad av Salle (2013-01-18 22:41:08)

Om jag kollat rätt i listan som humle har så skiljer det inte mycket i profilerna på malten.
Ska du inte brygga något som inte är jättenoga med receptet så skulle jag nog kunna kära med ditt köp som basmalt

Salle

Eftersom andra form jag är med på hatar när man ändrar inlägg så skriver jag bara till lite mer, kollade lite mer i listan och såg att det inte var basmalt......

sinja skrev:
megen skrev:

Köpte en massa carapale istället för palealemalt. Så nu är nästa uppdrag att komma på en öl som ska ha en massa carapale.

Oh!!! Det var crapigt. Nja då är det inte så mycket annat att göra än att skaffa ny malt, och när du ändå har så kan du ju kasta i lite cara pale också  smile