Insats i stigarrör i Partyfat

Har sett att det finns en insats till stigarröret i flexi tap som kan användas då ölet har en lite högre kolsyrenivå. Jag har en relativt ny Beer king tap där det går ner ett rör och kolsyran släpps ut övers (har förstått att de tidigare modellerna hade två rör ända ner?).
Min fråga är om insatsen till flexi tap kan användas även i stigarröret hos Beer king?

Sv: Insats i stigarrör i Partyfat

när fattade aldrig riktigt grejen med insatsen i stigröret i min flexitap, så jag körde utan och det funkade ju hur bra som helst.
Jag körde med ca 1,5bar tryck och 2 meter restriktor slang. Kanske krävs vid användning av beer king kranen. Testade ett Easy keg i somras och det skummade alldeles för mycket.

Ok, ska försöka med restriktor slang hoppas bara att det går att få tätt vid den fyrkantiga tappen.

Jag ser att jag missförstod frågan lite. Det borde väl gå att sätta insatsen i beerking stigröret också. Så det var alltså det den var bra till. Var är det för inner diameter på stigröret?

Det är 10mm, men fick svar från humlegården att det inte skulle passa.
Slang på beer king verkar fungera sådär, det läcker från piggen som dras ut när kranen öppnas.
Får väl investera i en flexi tap istället kanske

ja flexi tap är superbra med tanke på att du kan koppla den till vilken kran som helst då.