Appar
Är det någon som har provat nån av de appar om ölbryggning som finns på AppStore för t.ex. iPad?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Är det någon som har provat nån av de appar om ölbryggning som finns på AppStore för t.ex. iPad?
Jag använder Beersmith Lite till Android och den finns på Apple Store.
Timer funktionen gillar jag och möjligheten att föra över recepten man gör på datorn till mobilen. Det är en LITE version men dom jobbar på att få hela programmet till mobilen i framtiden.
Kör oftast med iBrewmaster 2 på en iPad. Den är typ som Beersmith och andra kompetenta program, men jag föll för användargränssnittet och Dropbox stödet. Öltypsdefinitionerna skiljer sig dock mot SHBF:s så det är bra att korsläsa mot deras typer. Finns en app för det också.
Är dock inte helt kompis med jästkalkylatorn, varför jag emellanåt även använder Brewer's Friends Yeast pitch rate.
Jag kör Beersmith både på PC och iphone, super bra när man vill vara mobil, jag bygger för det mästa recepten på PCn i lugn och ro, skickar sedan upp det i Cloud som är accessat från iphonen om man vill ändra något samt bra att ha framme under bryggdagen vart man än är.
Körde så också ett tag men blev galen på 15 recept begränsningen, vilket är iofs bara irriterande om man kör 100% mobilt. Däremot skulle jag också köra Beersmith om jag även körde från datorn. iBrewmaster på Mac (finns inte ens för PC(!)) sägs vara hur buggigt som helst.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara