Har T-58 seg start vid låga temperaturer?

Pitchade ett paket Fermentis t-58 i en vört på 1.055 i söndags och den har visat väldigt lite aktivitet i jäsröret hittills.
Jag är inte allt för orolig då jag jäser vid 16 grader, vill hålla nere jästprofilen lite, och antar att jästen inte har samma fart i de gradtalen.

Men för att dokumentera och kanske rådfråga lite undrar jag ifall någon annan har haft erfarenhet av t-58 vid låg temperatur.


Bara för faktans skull säger fermentis specifikation att jästen klara ner till 15 grader.

http://www.beernakedblog.com - Recensioner, bryggerfarenheter, recept, brygglogg etc.