billig kastrull på elspis?

Jag vill gärna ha en  50-literskastrull, och det är väldigt lockande att köpa en billigare från UK än en Patina för mer än dubbla priset:

Exempelvis:

http://www.hopandgrape.co.uk/public/det … TA20246061

Jag planerar att skaffa en gasspis, så jag är inte intresserad av att trycka in elelement, men tills gasspisen står på plats (vilket årtionde som helst..) så är jag utelämnad till en elspis med gjutjärnsplattor. Förstår att det blir svårt att koka en full kastrull, men är också bekymrad för om det funkar öht, och då tänker jag på bottentjockleken, kommer den att slå sig? Någon som har erfarenhet av billiga rostfria kastruller på elspis?

Sv: billig kastrull på elspis?

Kok på 50L kommer nog att vara nästintill omöjligt med tanke på värmeförlusterna. Ganska vanligt att addera en grilltändare under uppkoket för att det skall gå snabbare.
Omöjligt att svara på om den kommer slå sig, sök efter inlägg med de som använder biltemas kastrull. Den är ganska vanlig och är av den billigare varianten.

Ta't lugnt, ta en hembryggd