1 Senast ändrad av Vikage (2012-10-18 20:05:38)

Filosofisk tanke om hembryggning

Vet inte vem som har postat den i original men det är något att tänka på när man brygger.

http://i.imgur.com/lv4oz.png

Om det finns en gud, och han är god. Varför är då humlearom så instabilt?

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

*gilla*

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

Bara ett stort frågetecken

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

Kul!

Fast, å andra sidan ägnar vi mycket tid på att utrota miljarder av bakterier och jästceller så att en utvald art ska regera. Känns lite för Hitler för min smak wink

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

Gutbucket skrev:

Fast, å andra sidan ägnar vi mycket tid på att utrota miljarder av bakterier och jästceller så att en utvald art ska regera. Känns lite för Hitler för min smak wink

Som tillägg så diskuteras fördelar och nackdelar olika "raser" av jäst, samt gruppindelas.

Rasbiologi, det kan vi.
I vår svenska monarki.

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

Gutbucket skrev:

Kul!

Fast, å andra sidan ägnar vi mycket tid på att utrota miljarder av bakterier och jästceller så att en utvald art ska regera. Känns lite för Hitler för min smak wink

Ser det mer som en syndaflod av starsan, där jästvialen/påsen/förkulturen är arken.

Om det finns en gud, och han är god. Varför är då humlearom så instabilt?

7 Senast ändrad av megen (2012-10-21 14:48:54)

Sv: Filosofisk tanke om hembryggning

Haha! Jag brukar likna de som sysslar med hunduppfödning på det sättet. Såg en  intressant dokumentär för några år sen där det var en snubbe som jobbade med att avla fram nya typer av drogsniffarhundar. Han pratade även om att dagens hunduppfödning där man bevarar alla raser som de är är ren idioti. Hundens DNA är skapt för att hela tiden förändras. Att para samma raser gång på gång på gång leder till en mäng störningar hos hundarna. Så se fan till att köpa en blandras om ni är sugen på en hund.