Obama brygger hemma

http://www.dn.se/nyheter/varlden/obama- … na-valjare

Bra jobbat att ha tid att brygga. Tycker det är svårt att trycka in det i mitt schema...

AHA lär väl vilja ta tag i detta, det är nog en medlem de gärna skulle ha...

Sv: Obama brygger hemma

Jo det skrevs en artikel för 1,5 - 2 år sen om en intimare bjudning han hade i vita huset. Då pratade han lite om sin hobby som hembryggare. Så det är ingen nyck han har fått för att knipa röster nu när valet närmar sig.
Tror inte han deltar i mässor och tävlingar dock. Men så klart oerhört bra för hobbyn där borta. Sen tror jag nog den killen är mycket mer folklig från början än många av föregångarna.
Hur som helst är det kul för han är nog världens hösgt uppsatta person med denna hobby.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

För att inte tala om att han är världens högst uppsatta person i största allmänhet! wink

bah det är sekundärt i mina ögon, främst hembryggare sen att han råkar ha någon fjantig tittel *pff*
Annat vore det om hans tittel var av klass, typ "Bryggmästare" el dylikt.

Jo, presidenttiteln har förstås ingen bäring på bryggresultatet. Men det är ju en bra motvikt mot "hillbillystämpeln" som hembryggning fortfarande har i många sammanhang. Ni vet, "jaså du bränner hemma, höhöhö".

Jäs We Can.

Rolig översättning på receptet till white house honey ale i Aftonbladet, hittar tyvär ingen länk, jag läste den på jobbet.
men gypsum blev gips, priming blev grundning och Windsor dry ale yeast blev torrjäst av märket windsor.
Och inte nog med det, volymen fanns inte med. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt.

Inside the White house beer brewing

http://www.youtube.com/watch?v=dygQrX8FI3Q

Vet inte om Obama bryggde så mkt...