saftsil v2.0
Varje gång jag ska sila av vörten blir jag så jädra trött på den förbaskade saftsilen som hela tiden kläggar igen. Så efter en produktiv dag med bla. magnetomrörarebygge så kom jag på iden med att jag kunde lägga saritatyg i min durkslag från ikea. Har ännu bara kört en betatestning med vatten men borde fungera ypperligt. eller vad tror ni? Tror med detta att jag kan åstadkomma att sila av vörten i samma takt som jag tömmer kastrullen.
Saritatyg
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ … #/20110286
Durkslag
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103755/