Bryggarsällskap i hässleholm

Finns det något engagemang för ett bryggarsällskap i hässleholm? Att ordna en lokal där vi brygger med våra egna bryggverk och kan ha egen jäskyl och alla grejjor stationärt. Jag för min del skulle vinna massor på det. Och speciellt min fru...
I en vidareutvecklad ide skulle man visst kunna bygga en man cave med bar å grejjor. Men initialt ett litet bryggeri med varsitt bryggverk.
Då skulle man även kunna hjälpas åt att brygga lite större ifall någon ska ha bröllop eller liknande. Möjligheterna är mycket stora.
Men finns det så många bryggare i närheten?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Bryggarsällskap i hässleholm

Kolla SHBFs medlemskarta. http://shbf.se/index.php/artikelarkiv/4 … garna.html

Jo men det finns fler än som är med i shbf.

Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher

Jag har lite för mycket plats och för stort avstånd till Hässleholm för att flytta mina grejor. Idén tycker jag är strålande. Skulle den bli verklighet besöker jag gärna sällskapet för att bjuda på en öl och byta erfarenheter. Hoppas på god uppslutning.

5 Senast ändrad av scaryeyes (2012-08-06 20:09:18)

Flytta all din plats till hässleholm så är problemet löst. Ja tycker det skulle vara en rolig ide. Det är roligare att brygga i gäng. Och jag tror man pushar varandra framåt åxå mer än om man är ensam.