Förkultur / propagering m magnetomrörare
Byggde enligt gängse metodik en skitbillig magnetomrörare och ville prova den genast. Det enda jästiga kommersiella som fanns hemma var Chimay blå 2012 (mmm!) och endast en flaska.
Kokte en dryg liter OG 30 och satte igång maskineriet. Antog att det skulle ta ett tag och nu - tre dagar senare - luktar det ganska rätt, har inget skumt (har aldrig haft) och en massa sedimentflagor simmar runt virveln.
Eftersom jag aldrig provat med omrörare - är det så det brukar se ut? Dags att låta det sätta sig och källa på lite starkare vört? Eller uthällning?