Sv: Rims/herms

Ja, mintiden hittar jag och dessvärre hittade jag nu också följande angående COOL-variablen i en generell RKC-manual : "These parameters are not displayed in the C100 controller". Om de inte visas finns de nog inte tillgängliga i modellen heller.

Läxa att lära sig alltså: om man ska beställa billiga grejor från eBay så måste man kolla upp dem väldigt noga för att se till att man får det man vill ha!

Jag ska snart göra en beställning från Auber igen (om jag får mina skatteslantar). Vi kan ju beställa ihop om du är sugen på en ny pid?

Oj! Vilken spännande sida! Det visade sig dock att de här billiga modellerna inte nödvändigtvis är så sparsmakade som det heter i beskrivningen, har du provat att ändra variablerna på din billige kines, min var förinstallerad som K men gick fint att ändra till PT100 (inte enligt brukshandvisningen dock - eller det kanske iofs stod på kinesiska).

Så summa: jag vill egentligen alltid vara med och sambeställa obskyra pinaler från långt borta men just nu så är jag kompis med min PID.