Ok ok.. jag är prylgalen!!
Paket från Morebeer.com:
10gallon lakkärl med "stainless" kran och silbotten
1kg Special Roast (ville ha mer men frakt, tull och moms gör att priset skenar galet)
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Ok ok.. jag är prylgalen!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Paket från Morebeer.com:
1kg Special Roast (ville ha mer men frakt, tull och moms gör att priset skenar galet)
Looks nice
Go for it!
Precis tjusigt värre.
Verkligen jättefin. Kan man inte be dem packa eventuella malt- och humlepåsar inuti själva tunnan för att minska fraktvolymen?
Fan va fin.
Bra för dig!
Har alltid suktat lite över detdär med gängat lock!
Paket från Morebeer.com:
Läckert! Får man fråga vad slutpriset blev på kärlet?
Verkligen jättefin. Kan man inte be dem packa eventuella malt- och humlepåsar inuti själva tunnan för att minska fraktvolymen?
Jodå, det kan man. Jag beställde samtidigt 1kg Special Roast malt och den låg i själva lakkärlet. Dock drar frakten iväg nåt enorm om man beställer tunga prylar. Detta paket vägde 7kg och frakten blev c:a $70. När man loggar in på Morebeer kan man bara gå till kassan och se hur mycket dyrare frakten blir för varje pryl man lägger till.
Med tull, moms och frakt hamnade detta på 2 papp. Kan ju diskutera om det var värt det, men detta är ju mitt stora intresse.. ![]()
Fasen, jag är kanske lika skadad men det känns som ganska välspenderade peningar. Vill ha cylindriskt kärl så jag får nog ta mig en funderare. Ska inom rimlig framtid investera i nytt lakkärl och nytt kokkärl så detta är helt klart ett alternativ. Ser fram mot rapport hur du tycker att det fungerar med mäsk- och lakning!
Första bryggningen avklarad med Miss Rubbermaid! ![]()
Dåligt:
Kanten på falskbotten var sylvass och skavde bort plast i botten på kärlet. Jag snittade upp lite silikonslang och trädde på för att slippa detta (se bild).
Falskbotten sitter bara fast i en bit av nån hårdare typ av silikon. Dvs man får vara lite försiktig när man rör runt med mäskpaddeln.
Bra:
Stabil med rejäla handtag ger enklare och säkrare hantering.
Väldigt bra värmehållning.
"Dödvolymen" under falskbotten är bara några få deciliter.
Små hål i falskbotten gör att inga korn fastnar.
38 liter gör att du kan batchlaka 25litersbryggningar utan problem (om inte OG är galet högt dvs)
Alla metalldelar i rostfritt.
Är mycket nöjd.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Ok ok.. jag är prylgalen!!