Lördagsgodis
Lite blandat från ölhyllan.. ![]()
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Lördagsgodis
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Lite blandat från ölhyllan.. ![]()
Tvåan från vänster mycket bra!
Tvåan från vänster mycket bra!
Ja, ölen från Hornbeer ska bli mycket spännade! Har även förhoppningar på Brown Ale'n från Meantime London. Gillade deras Yakima Red, som trots sina 4% kändes ganska "fullvuxen".
Jag tyckte den var helt ok (även om jag undrar om färgen inte omedelbart diskvalificerar den som IPA), men priset är faktiskt helt omotiverat. Undrar när ölvärlden kommer erbjuda samma transparens som vinvärlden när det gäller prissättning.
2:an ramlade ut ur kylskåpet i onsdags, jag fick i hälften i ett glas så den blev dubbelt så dyr för mig
. 4:an drack jag idag och den funkade bra fast jag gillade deras Yakima red bättre.
Sedan har vi gottat oss här med provning av impstout: 5 hembryggda (2 vanliga, 2 ekkuber & bourbon, 1 espresso) och 3 konkurrenter: Flying Dog Gonzo Imperial Porter, Great Divide Yeti och Brooklyn Black Chocolate Stout.
Sedan har vi gottat oss här med provning av impstout: 5 hembryggda (2 vanliga, 2 ekkuber & bourbon, 1 espresso) och 3 konkurrenter: Flying Dog Gonzo Imperial Porter, Great Divide Yeti och Brooklyn Black Chocolate Stout.
Låter kul, fick ni fram någon vinnare eller förlorare?
Låter kul, fick ni fram någon vinnare eller förlorare?
Alla var bra så vi korade inte någon vinnare men jag gillade nog Gonzon bäst.
Vi kom även fram till följande:
* Yetin var mest annorlunda med lakritston i smaken.
* Vår eklagring har eksmaken på en bra nivå men vi vill ha mer bourbonsmak.
* Espressomängden (2ml/flaska) kan ökas för att framträda tydligare.
* Vi ska prova att byta rågflingorna mot havregryn eller omältat korn samt byta ut US-05. Det finns nån svag metallisk, syrlig ton i smaken.
* Och att det dags att brygga impstout igen ;-)
Gonzon är otroligt bra!
Shit, nu blev jag sugen att brygga imperial porter också!!
Hann tyvärr inte testa något av lördagsgodiset. Det får bli nästa vecka.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Lördagsgodis