Avlopp till mäskkärl?
Hej alla ni med fiffiga idéer,
jag har fastnat lite vad gäller mäskkärl. Förut så körde jag med kittel på spisen, men nu har jag byggt (eller ritat och låtit svetsa) den här kokgrunkan.
Förut, när jag mäskade på spisen, var ju temperaturegleringen inget problem. Men nu blir jag vansinnig över min hink-i-hink-lösning. Volymen i den är alldeles för liten, ja, ni känner säkert till problematiken. Det går ju inte heller att stegmäska på ett bra sätt.
Så för att inte skaffa hem fler grunkor som står i vägen funderade jag på att fixa någon slags öppning i botten på min kokgrunka så att jag kan mäska i den och sedan tömma mäsken in i lakkärlet. Troligen så behöver jag något i storleksordning 1-1,5" så att inte mäsken sätter stopp i röret.
Problemet är att det bara finns 5cm att tillgå under kokaren. Man skulle kunna sätta bultar i fötterna och på så sätt höja den lite.
Vad bygger minst tror ni? En svetsad/skruvad flansch? Jag vet liksom inte vad som går att beställa på VVS-butikerna, har letat men inte hittat något bra.
Eller en sådan här? http://www.marineshop.at/frisch-und-abw … lt/a-3166/
(Just den här är ju redan på 93mm i höjd, men det kanske finns mindre varianter.)
Skulle jag även vilja laka i kokaren har jag inte tillgång till lakvatten, så det går bort.
Någon som har en bra idé?