Norrlandsträff
Vi är ju några bryggare i Norrland och det skulle vara kul att träffas nånstans i mitten för en hembryggarträff.
Intresse????
Jag skulle tycka att det vore väldigt kul.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Kontakt → Norrlandsträff
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Vi är ju några bryggare i Norrland och det skulle vara kul att träffas nånstans i mitten för en hembryggarträff.
Intresse????
Jag skulle tycka att det vore väldigt kul.
Mycket bra initiativ jag är intresserad.
Je å!
Fint! Då får vi börja planera.
Samma här.
Låter kul! Förslag på ort?
Det beror lite på vilka som är intresserade och rimligt avstånd för de flesta. Sen vad vi vill ha för typ av sammankomst. Mitt förslag är att vi träffas kanske i Östersund eller i Umeå eller nån annan lite större ort och kör en ganska enkel grej, provsmakar varndras brygder och snackar lite skit. Även kanske att vi ser detta sm en start tll något störe, då vi kanske kommer med idéer om vad vi vill att det skall leda till i framtiden. Personligen skulle jag tycka att det vore kul om det så småningom leder till en dommartävling och en folkets val som SM, fast i mindre skala, försöka att få ortsborna att komma och smaka hemmabrygt. Men som sagt träffas och planera för framtiden.
Vi är fyra stycken här i Umeå som brukar träffas och testa våra hembrygder. Skulle gissa att de också är intresserade om det blir något.
Hört på träffen;
-Gött...
-Jo...
Vi är ett gäng i Östersund också, jag kan räkna till minst 7 men en del av oss sambrygger. Vilka ska till SM här?
Hur går det med planeringen utav denna träff?
Vilka ska till SM här?
Kommer mest troligast ta bilen ner till SM från Luleå.
Hur går det med planeringen utav denna träff?
brandemannen skrev:Vilka ska till SM här?
Kommer mest troligast ta bilen ner till SM från Luleå.
Hehe dåligt. Kanke SM skulle vara en bra samlingsplats för att disskutera detta vidare. Jag ska defenitivt dit. ![]()
Ska mest roligast dit även om min bryggarkompis inte kommer åka med, han hatar allt som har med bedömningsport.
Vi får planera ett möte.
Har tråden och ideerna sinat, det skullevar kul med en träff. Jag bor i Hjärtat av högakusten - Nordingrå.
Bra förslag med en träff för oss i norr! Det enda tråkiga är ju att Norrland är stort som halva Sverige, men det är ju bra med ett stort upptagningsområde. Själv har jag länge velat hitta någon nära Luleå att dela erfarenheter och brygder med.
Bra förslag med en träff för oss i norr! Det enda tråkiga är ju att Norrland är stort som halva Sverige, men det är ju bra med ett stort upptagningsområde. Själv har jag länge velat hitta någon nära Luleå att dela erfarenheter och brygder med.
Det finns några bryggare runt Lule området dock har jag bara kontakt med en som lärde mig BIAB, och vad jag vet så är vi dom enda som brygger med den tekniken här uppe.
Upptäckte den här tråden just och det var intressant att höra att det finns fler bryggare i luleåtrakten! Jag och min kamrat har bryggt i cirka 5 år nu
För övrigt testade vi för 2 veckor sedan BIAB!
Kul att se att det finns lite Luleåfolk som brygger. Då kanske det går att få till någon träff eller något ölbyte i framtiden. Jag och min kompis började brygga i våras och har hunnit åtta olika brygder. Vi är själva grymt nöjda men skulle gärna vilja prova andras lyckade resultat.
Intressant! Vi började för 5 år sedan om man räknar från vår första brygd, men rena ölbrygder kanske 4 år sedan.. Vi får sy ihop någon bryggarträff inom kort!
Det skule vara kul att få lite kontakter i området enligt shbf:s medlemskarta finns det några stycken medlemmar i min närhet, men svårigheten är att få kontakt med dessa då det bara står ett förnamn. Det skulle var en fördel med kontakter ex dela maltsäckar kg-paktet humle för exempel. hör av er. pg.adamsson@kramnet.se jag bor i nordingrå.
Någon från Luleå som är sugen att ses i början på december för öljämförelser och bryggarsnack?
Någon från Luleå som är sugen att ses i början på december för öljämförelser och bryggarsnack?
Lite sent kanske men skicka ett meddelande så kan vi styra upp något.
Styr upp en träff i Norrland, verkar vara många i UmeÅtrakten och det är rätt centralt i "Norrland" så Umebor styr upp nått nu. Vi kommer ![]()
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Kontakt → Norrlandsträff