Regulator

Hej jag har regulator: regulator till kolsyretub
Artikelnummer: 8951

och plastvredet har pajjat. Hela regulatorn har alltid gått trögt och nu har axeln snurrat i plasten. Det är en axel med 4-kant fattning i plastvredet. Går det att skaffa nytt vred? Jag kan säkert tillverka ett annat vred så man slipper skiftnyckel, men fler kanske har samma problem?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Regulator

Hej,

Vi skickar dig ett nytt vred men nästa gång du har problem eller behöver reservdel e.d. ta gärna kontakt med oss info@humle.se så försöker vi lösa problemen direkt.

mvh,

Peter

Har precis samma regulator och vredet gick sönder efter 1 månads användning.
Kör numera med skiftnyckel. Vredet borde varit betydligt kraftigare.

Min regulator känns inte något trög alls. Måste vara något knas med den.

På gång: Red Ale
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer

5 Senast ändrad av scaryeyes (2012-01-30 23:18:05)

Peter Högström skrev:

Hej,

Vi skickar dig ett nytt vred men nästa gång du har problem eller behöver reservdel e.d. ta gärna kontakt med oss info@humle.se så försöker vi lösa problemen direkt.

mvh,

Peter

Ok tack för engagemanget, men för min det fixade det sig. Kapade skallen och gängorna på en roststfri M8 bult. Sen filade jag ner midja på mitten och borrade ett 5mm hål som jag filade upp till 5.1mm fyrkant. Funkar klockrent och ser dyrare ut smile

Men andra har kanske inte samma möjligheter?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

En liten skiftnyckel fungerar utmärkt om än inte så elegant som din lösning scaryeyes.

Mitt största problem är att jag fortfarande använder sodastream tuber så flaskan vill gärna välta.
Har provat att ha flaskan liggande men det slutade i en katastrof när regulatorn frös och skicka fullt tryck in i fatet.

Blev några förvirade sekunder innan jag fattade vad som hänt då det gick från total tysnad till full mosun när övertrycksventilen i fatat löste ut och började spruta ut ölen som ett sprinkler system:-) Var länge sedan jag blev så rädd!