Bilder på dagens aktivitet
Bryggdag iälvängens bar och förrådsbryggeri.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Öltyper, recept och bryggloggar → Bilder på dagens aktivitet
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Bryggdag iälvängens bar och förrådsbryggeri.
Sicken mancave!
Fina skivomslag!
Haha, "mancave" verkligen träffar huvudet med spiken! Mysigt rörigt ![]()
Mancave var ett bra ord. Det stämmer helt.
Bor med fru och två tonårsdöttrar så det är en oas att fly till när man behöver rensa örona från all modern tekno musik. Efter en pilsner och några låtar av AC/DC eller Iron är man återstäld och som ny igen.
Helgens bryggd blev på
4.5 Kg pilsnermalt.
0.3 Carapils 200
Ett packet kalaspuffar 500g.
Fri humlad med överblivna humleslattar som blivit liggande (Brydde mig inte om att väga humlen då alfasyran säkert inte längre stämde då påsarna varit öppnade ett tag).
Är nu efter nere från 1060 till 1020.
Fortarande väldigt söt och skummar helt otroligt.
Som i den gamla visan:
"Då går jag ner i min källare, då blir jag lite snällare och sätter på min gamla...etc."
Som i den gamla visan:
"Då går jag ner i min källare, då blir jag lite snällare och sätter på min gamla...etc."
Städerska?
Nej usch...
Tycker helt och hållet man måste ha en mancave hemma! Det tycker min fru jag åxå ska ha. En källare står högst på hennes önskelista där jag kan ha mina saker och bre ut mej.
Tänk att ha ett helt våningsplan som är fritt från öl-prylar.... vilken fru-dröm!
Dessutom hade man hittat alla saker när man behöver dom. Nån som känner igen: Var är nu den lilla nippeln som låg på vasken i förra veckan? Måste ju ha den nu när jag brygger.... -Vilken? Hur ser den ut?
Ha ha ha. Helt underbart! Vill ha jag med men måste nog köpa ett större hus först då övriga projekt upptar ca 30 % av huset och 100% av dubbelgaraget.
Frun tycker nog redan att vi bor i en mancave, har jag hört.
Haha, det är precis sånt här som ger mig brygginspiration!
Måste gå ner i min mancave å snickra på en grott-ale!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Öltyper, recept och bryggloggar → Bilder på dagens aktivitet