Sladden till universaltermostat

Hej! Har fått ett riktigt jobbigt problem, idag när jag skulle ställa i ordning jäskylen inför en lagerjäsning(min första) och pluggade in termostaten så får jag felmeddelande ERR, och efter en snabb översyn så ser jag att det är kabelbrott precis där sladden går ur höljet. Blir faktsikt ordentligt sur när man pungat ut nästan 600 kronor på en grej som fan inte ens håller ett halvår, och slitaget måste vara minimalt då det knappast är en pryl som man slänger runt med. Jaja nu fick jag ur mig det iaf. Nu till mina frågor;

Någon som lyckats rädda sladden genom att tvinna ihop den och isolera? När man köper den där extragivaren, är det med ny sladd?

Sv: Sladden till universaltermostat

Kan det vara den här du behöver:
http://shop.humle.se/utrustning/matning … och-ut-200

jo, blir väl så, hoppas dock att det med "temperatursensor" menas komplett sladd och inte  bara nån sorts främre del. Har frenetiskt försökt hitta en Torx strl T8 utan framgång, dock T7 & T9, ganska frustrerande då jag måste öppna upp skiten för att den korta sladdstump som sticker ut är för kort för att skarva, om skarvning nu skulle funka.

Ingen bra dag för mig att brygga idag, ingen fungerande termometer till mäsken, fick köra med stektermometer modell Julskinka och sen det här med termostaten,

Går den att öppna så bör det väl gå att löda om anslutningarna.
Bor du nära Växjö så kan jag kolla om du vill

Salle

Tyvärr inte, befinner mig i Örebrotrakten, men tack så mycket för erbjudandet!

Hej!

Tror detta ämnet varit uppe tidigare, har nämligen själv varit ute för samma kabelbrott.
Vi gjorde så här:

Klipp kabeln precis vid brottstället.
Öppna apparathöljet.
Dra / peta in lilla kabelstumpen till apparathöljet-insidan.
Skala / avmantla 5-10 mm.
Grada av och fasa utgången av hålet på apparathöljet !!
Annars så uppstår ju felet igen, och det vill du väl inte?

Dra / peta in långa kabelstumpen till apparathöljet-insidan.
Slå en knut på kabeln ett par cm in från änden = dragavlastning.
Skala / avmantla 5-10 mm.

Tvinna ihop resp ledare och löda ihop dem.
Isolera lödställena var för sig.
Strunta i (enl min mening) att löda direkt på kretskortet.
Kolla funktionen och skruva sedan ihop höljet.

Mvh Rehab Raasken

Vanliga Halsningar fr.
Kv.Vikingens Pannrums-bryggeri:
Det är inte färdigt förrän det är klart...;)

Tack så mycket Raasken, det går alltså att fixa! Då har jag ett litet projekt nu i veckan, hoppas det inte blir skit av ölet om det får stå i källaren(+7 gr. C) tills dess

Återigen Tack!

Sladdåbäket skarvades idag med framgång så tack ännu en gång!

Nu vet jag hur jag ska göra när min går. (fast den användsju så sällan då jag glömmer stoppa in den i kylen...)
Men efter knuten skulle jag nog rekommendera en bit krympslang så kabeln har nåt stabilare att vila på.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Ja, jag körde lite mer ful-lösning och virade eltejp precis vid genomföringen. Men jag fattar fortfarande inte att de har en sån kass kabel på den manicken, känns ju så skör att man knappt vågar röra sladden.