Ni kanske kallar mig galne dansken,men......
kolla det här omdöme av min och tors IPA:-)
http://www.goodbeer.dk/sql/reviews.php det funkar ju ändå;-)
/Jan
ALBA GU BRATH
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Ni kanske kallar mig galne dansken,men......
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
http://www.goodbeer.dk/sql/reviews.php det funkar ju ändå;-)
/Jan
http://www.goodbeer.dk/sql/reviews.php det funkar ju ändå;-)/Jan
Galen med God!
Jag tror inte jag förstod inte alla danska ord men det ser ju ut att vara bra betyg på din öl. Grattis!
/Fredrik
Tack så mycket Fredrik - 9,5 av 10 poäng - fan jag blev glad alltså. Killen har skrivit mer än 300 ölomdömme på internet så man blir ju stolt (naturlig stolt - inte kaxig om man skulle tro det)...själv gav jag 7,5 poäng med kommentara om att man i efterhand kan dricka en flaska Tabasco utan att känna av smaken, så jag var inte alls förbered att få så bra betyg:-) Dessutom hade jag rekomenderat ca. 4-6 månaders lagring vid rumstemperatur, för att den skulle bli mer balancerat (IBU var ju 154), men killen är ju ett hardcore hophead:-) Ja - innan jag blir framställd som kaxig måste jag sluta prata så mycket. Ville bara säga att jag var mycket glad och stolt:-) Igen - tack så mycket Fredrik:-)
/Jan
Du fick mycket kommentarer om fint skum ser jag, du råkar inte ha någon bild på skummet?
/Fredrik
tyvärr har jag ingen digitalkamera så enda bilderna jag har på mina öl som jag kan visa fram er några som andra har gjort:-( Kanske när Tor kommer hem från semester jag kan locka honom att göra en bild, eller kanske Joel när han någon gång ska smaka på hans flaska.
Men aromen var nu det som fick mest kommentar;-) Engelsmän och indere som kommer springande från alla håll ind i hans hem och råpar på att få hällt upp - och en duft som kan luktas på tvärs av Oceaner......jag var helt chokad glad.....men jag ska se om jag locka grabbarna att göra en bild.
Annars här är en bild av en Bovetebock som jag gjorde förre året. Joel gjorde bilden med hans mobiltelefon hemma hos honom - tyvärr är det lite mörkt, men tänka dig att hans mug ar 1 liter, och det nedersta som är svart är ölen och från mitten och uppåt som är brunt är skummet...ser bra ut:-)
Och den ölen var helt utan humle som ju har en skumstabiliserande effekt (enbart johannesört, tall och granbarr)
/Jan
ber om ursäkt för bilden, den är inte den bästa. fast det var inte min mobil, det var krillans digitalkamera. jag får önska mig en digitalkamera i sommar när jag fyller år, och dricka IPA:n där på kvällen, så ska jag fixa en bra bild! efter den där recensionen är det dock tveksamt om jag kan hålla mig till juli...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Ni kanske kallar mig galne dansken,men......