Trött på lakningsanordningen

Hejsan, har tröttnat på att laka med två 10 litershinkar då vi knappt får plats med all malt.
Men är inte redigt mogen för en kylväska eller dylikt så tänkte om man kunde köra med en 30 liters jäshink och någon typ av falskbottnen?
Något runt föremål borde ju funka som falskbotten, någon som har något bra förslag på vad som kan passa?

www.youtube.com/fjordsbrewery

Sv: Trött på lakningsanordningen

2st 30 liters hinkar? en med hål i som agerar falskbotten ?

Läs om mina hembryggaräventyr på http://martinj.net

Fråga en bagare om du kan få två sirapshinkar och ett lock. De gör av med massor av sirap så såna slänger de i parti och minut. De är på ca. 20 liter och passar utmärkt att använda som en billig hink-i-hink-lösning. Livsmedelsklassad plast och jag har aldrig haft några problem med plastsmaker eller så i mina öl. Skär bort en del av förstärkningen för handtaget på hinken, tejpa sen ett rutat papper under den hinken och börja borra, ett 2,5 mm håll i varje ruta. Stoppa i den hinken som innerhink, vira några varv med liggunderlag runt och säkra med en "bläckfisk"-stropp så är lösningen klar. Billigare än såhär kan man nästan inte komma undan.

/Tomas Nielsen

På flaska och partyfat: Belgisk Blond, Belgisk mörk stark ale, Northern English Brown Ale, Witbier...

Det finns färdiga tunnor i plast med falskbotten och tappkran att köpa. Tyvärr inte på humlegården. Jag köpte min från andra sida Öresund för 445 DKK. Man får räkna med rätt dyr frakt också om man inte kan ordna transporten på annat sätt.
Men den funkar alldeles utmärkt upp till c:a 10 kg malt. När man gör 45 liter stark belgare så kan det dock bli lite kladdigt i köket.
JP

Jag kör en rätt billig uppsättning med en Igloo Marine 48. Köpte den på en seglarbutik för typ 400 kr då det var off-season (vilket det ju nu även torde vara). De hade även alla kopplingar som behövdes minus bazookan som jag gjorde av en tvättmaskinskoppling, så allt som allt blev det kanske 600-700 kr. Visst blir det några hundralappar dyrare än plasthinksvarianten, men frågan är om det i längden inte är en bättre investering än att hela tiden byta upp sig.