Sv: Officiella Julölstråden 2011
Ska bli riktigt intressant, har aldrig hört om nån som bryggt ett av mina recept innan! Du måste dela med dig av resultatet här sedan, jag är riktigt nyfiken! Sjukt kul! Jag var ju rätt nöjd med ölen men inte fullt nöjd, men den var väldigt bra till mat och många som provade den som inte är särskilt inne på öl tyckte den var riktigt god till julbordet. Ska faktiskt brygga den med lite små tweaks väldigt snart. Kommer hålla maltkompositionen den samma men byta jäst till Lond Ale III samt att humle blir simcoe istället, mest för att jag har den hemma. Sedan ska jag nog slänga i den lilla lilla skörd av humle jag fick från min mor och mormor i år vid 15min. Kanske kommer jag flytta kryddorna till 10 eller 15min istället för att få lite mer smak ifrån dem, men vill inte att man ska "känna" smaken av kryddor egentligen. "If you can taste it, you're overdoing it." Kommer skippa ekspånen i år med, det är inte riktigt min kopp av te tror jag. I alla fall inte de medium rostade amerikanska som är dom enda jag testat.