Någon som är intreserad av att jag bygger en mindre brygganlägg?

Har nu tillgång till ett gäng syrafast rostfria kärl på ca 140-150 liter.
tänkte höra om någon var intreserade av att köpa en anläggning om jag bygger den?

Varför köpa allt när man kan göra själv!

Sv: Någon som är intreserad av att jag bygger en mindre brygganlägg?

Skall påpekas att jag har ordentlig utrustning att bygga med så det blir inget halvtaskigt bygge utan kvalitébygge.

Låter ju intressant även om man kanske inte är en spekulant. Berätta gärna mer, för jag antar att du tänkt bygga något till dig själv?

Låter mycket intressant! Du har mail smile

Jäser/lagrar: Bröderna Tages tripel, Fruktöl på körsbär enligt eget recept, Vallonernas bruksar 8:a, JaccsIPA 2.0, Belgisk blonde (än så länge namnlös...)

På flaska: Colonel Connys best bitter, JaccsIPA, Braggaten - Yggdrasil

jo så här är det på mitt jobb har jag tillgång till det mesta jag behöver till bra priser, men tyvärr så skall att tillverkning läggas ut på andra företag och det företaget jag jobbar på skall i princip bli ett företag som enbart monterar ihop färdiga delar. Så jag ser min chans att bygga till mig själv krympa om jag inte kan finansiera materialet snarast. Skall lägga upp lite bilder snart, på vad för saker jag kan erbjuda, fastän jag tyvärr har fotoförbud på företaget jag jobbar för. (hemliga grejor;).

Jag är eventuellt intresserad när (om) det är dags att skala upp verksamheten, men inte precis just nu.

8þ Mats

Det är ju alltid kul att se vad som är möjligt att göra och till vilket pris - Dock är det väl kanske inte helt realistiskt för min del att stega upp till den volymen. Men det är ju nyttigt att vara nyfiken.

Jättespännande projekt! Är inte spekulant själv men hejar på från läktaren.

Think globally. Drink locally.

Själv är jag mycket nöjd med att jag BARA nöjde mej med en 50 liters gryta. Eftersom min inte får vara stationär i köket, måste jag flytta grejjorna ut till förrådet efter varje bryggning. Och det jag nu har byggt väger MASSOR!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Här är kärlen på ena sidan 159 Liters och på andra ca 300, men dom är för höga för att det skall vara praktiskt att hantera osv.http://www.humle.se/punbb/images/upload/IMAG0349nr2.jpg

Du står ju i ett bryggeri! Kona i botten på dom höga så har man 1200 liters kapacitet att jäsa. Och ett kok och ett mäskkärl på andra sidan. Bara att starta en bryggeripub. Va ska du ha för dom?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Jo ett par av de där höga är av stort intresse om man kan få 60 graders kon på dem. Absolut! Högintressant om det går att göra fina svetsningar och ev få på en tc/mejerikoppling längst ner.

Det går nog ordna koner, skall höra mig för om det. TC-kopplingar svetsar jag dagligen i orbitalsvets (rörsvets). 1/2 tum, 1 tum, 1,1/2 tum, 2 tum, 2,5tum, 3 tum. http://www.humle.se/punbb/images/upload/IMAG0352nr2.jpg http://www.humle.se/punbb/images/upload/IMAG0327nr2.jpg

Priset för kärlen beror på hur mycket arbeta som skall läggas på dom och totala vikten på kärlen. Det är 4mm tjock rullad syrafast stål.

Jag mailat dig sen. Är på korvföreläsning som hålls av en tysk styckarmästare. Ordnas av eldrimner. Väldigt kul! Och snart får vi äta färsk lammkorv.

Det där var jävligt tjusigt, Björn. Nu blev jag också sugen...

Think globally. Drink locally.

Det finns mer kärl än de som syns på bild. Flertalet är av den större modellen.

Du har mail! Meddela gärna vilka alternativ som finns storleksmässigt.
Mvh
Love

Kul att du gillar korvstoppning Brandemannen! Det pysslar jag också  med då och då. Kolla in salsus.se där finns mängder med recept på korv från hela världen. http://www.humle.se/punbb/images/upload/Bild%20454%20litennr2.jpg http://www.humle.se/punbb/images/upload/DSC00224nr2.jpg

Jag har kollat in salsus tidigare men har så mycket annat att stå i så det blir sällan något. Sist fuskade jag ihop en salsicia av bara rimmat fläsk, vitt vin, rosmarin, vitlök lite på en höft. Blev jäkligt gott. Men det var ett annat kapitel och dessutom länge sedan. Dagens lammkorv var gudomlig. Snygg stoppbild där:)

Någon som provat korv gjord på kanin, vitlök och chili? Blir troligtvis ett litet vinterprojekt, om nu min unga kaninhona vill släppa till någon gång... Ibland går det trögt. Du har mail föresten, oso1978.

Jäser/lagrar: Bröderna Tages tripel, Fruktöl på körsbär enligt eget recept, Vallonernas bruksar 8:a, JaccsIPA 2.0, Belgisk blonde (än så länge namnlös...)

På flaska: Colonel Connys best bitter, JaccsIPA, Braggaten - Yggdrasil

Japp "oso1978@msn.com"

Har du fått mitt mail oso? Jag skickar ett till till angiven adress.