Begagnade cornelius fat

Kolla länken:

http://stores.ebay.de/DER-ZAPFANLAGEN-DOKTOR

Jag har handlat två ggr och fått fat som varit helt ok. Saknar oftast säkerhetsventil dock.

25 euro för 19 liters fat och 40 euro för 9,5 liter. Frakt 26 euro för två 19l fat.

Martin

På gång: Red Ale
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer

Sv: Begagnade cornelius fat

Bra tips, €40 för små keggar är det bästa priset jag sett hittils. Nu blev jag bra sugen...

Think globally. Drink locally.

Finns nog risk att det blir en beställning på ett litet fat....

Jag och Peps samkörde en beställning och kan inte ge annat än beröm till säljaren!
Fantastiskt snabbt, billigt och smärtfritt!

Rekommenderas!

Hur många beställde ni och vad blev frakten?

Johan_std skrev:

Hur många beställde ni och vad blev frakten?

Jag maila och fråga vad frakten skulle gå på vid en beställning av flera fat.
Det här fick jag som svar:

"hello
thank you
you can buy 5 x 18 liter or 4 x 18 liter and 2 x 9,45 liter or 3 x 18 l and 4 x 9,45 l this cost 33,20 shiping to sweden
for 25,20€ i can send one keg
best regards doc"

Vi beställde tre större och fyra mindre fat.

Vad heter Corneliusfat på tyska? Jag hittar dem inte på siten... sad

Har ingen brådska med fler fat men är det någon i GBG-trakten som planerar att beställa så är jag gärna med i en sambeställning.
Skulle inte skada med ett par små fat.

Ta't lugnt, ta en hembryggd

9 Senast ändrad av Flasktömmaren (2011-09-27 14:38:15)

hade en motsvarande tråd funnits på northern brewers forum hade den blivit raderad och användaren som postat den hade blivit avstängd, varför skulle de göra reklam för nån som säljer samma produkter som de liksom???

En Stor Eloge till Svante som förstår vad det handlar om!!! +++++

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Hej

Jag kikade faktiskt runt innan jag postade. Jag hittade en tråd där det framgick att humle inte ville handla med begagnade fat. Vilken kvalité faten hade var tvungen att verifieras innan dom kunde sölja.

Med bakgrund av detta tyckte jag att det var ganska ok att tipsa bryggarkolegor om en "bra deal".

Faten är ju begagnade, buckliga, repiga, packningar kan behöva bytas, säkerhetsventil saknas mao de går inte upp mot de nya som humle säljer!

Martin

På gång: Red Ale
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer

ballista skrev:

Faten är ju begagnade, buckliga, repiga, packningar kan behöva bytas, säkerhetsventil saknas mao de går inte upp mot de nya som humle säljer!

Det är sant. Därmed sagt måste jag säga att faten från ebay-killen var i mycket bättre skick än faten från candirect. Dåligt diskade, dock...

Torstensson skrev:

Har ingen brådska med fler fat men är det någon i GBG-trakten som planerar att beställa så är jag gärna med i en sambeställning.
Skulle inte skada med ett par små fat.
.

Jag har också funderat på att köpa ett eller två små fat, är gärna med på en sambeställning

Jag kan tänka mig ett par stora. Jag bor ifs i Borås. Kanske blir billigast att betala en hel frakt än att åka till Göteborg och hämta sambeställda fat.
Men om någon boråsare är på så.

http://hpnanobrewery.blogspot.com/
På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]
Jäser: 1^6+5 Porter
Planer: Brygga mer

Jag bosatt i Borås och skulle kunna tänka mig att beställa ett par små fat.
När man kommer från Varberg går det inte att kalla sig för boråsare smile

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Gott! Vi kan väl ta om sambeställa. Jag skickar ett mail. Är någon annan intresserad så skicka ett mail till mig.

På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]

Houspainter skrev:

Gott! Vi kan väl ta om sambeställa. Jag skickar ett mail. Är någon annan intresserad så skicka ett mail till mig..

Jag bor i Göteborg så det är nog ingen ide att sambeställa med er "Boråsare", brukar inte ha vägarna förbi Borås så ofta. Men om det är någon i Göteborg eller Stenungsund som är intresserad av en sambeställning så hör av er.

Tjena
Är visserligen inte Göteborgare, men halva bryggeriet finns i Partille, så jag är gärna med på en sambeställning till Göteborg

MVH
Nilus

hominem coquo cervisia

De stora faten är för tillfället slut. Det kommer in fler i nästa månad. Så nu slipper fler maila och fråga. smile
Vi kommer antagligen att köra en sambeställning när de stora kommer in igen.

Nu har dom stora fat igen, fick leverans igår av stora och små fat.

Funderar på att beställa två stycken 18L-fat, någon i Göteborgsområdet som är intresserad av sambeställning?

Man får alltid plats med ett till litet fat!
Du har mail!

gnucifer skrev:

Funderar på att beställa två stycken 18L-fat, någon i Göteborgsområdet som är intresserad av sambeställning?

Ja, vafan, du får mail från mig också.

Kanske behöver ett litet fat till.... om du inte redan har full beställning.
Snart har du ytterligare ett mail....