Hallöj mannen:-) Jo du har alltid varit en trevlig kille och en anledning att alltid återvända till detta här forummet. Jag ska göra den - är med i kampanj - rid the old firm bigotry once and for all. Det finns ju så mycket skit omkring de två glasgow klubber som oss vanliga fans är urless på -pro ira låter, hat, trångsynhet, sektarism, politisk motiverat hat kring nordirland konflikten och skit och vi är många som är less, så därför blir det en Old Firm Ale och som vanligt något galet som i grunden är skotsk men med överdrivna mängder humle som vanligt ;-) vad tycker du om receptet och etiketen? Jag spelar jävla mycket på alle föredomar och stereotyper: Den skotska flaggan (jag har ju skotska anor som jag skrev= representera att det är en skotsk klubb och går emot stereotyp celtic och rangers fansen som säger att (celtic) är en irländsk klubb, och (stereotyp rangers fansen) som säger att det är en britisk klubb, den irländska flaggan är stereotyp celtic fansen som stereotyp rangers fansen anser inte bryr sig om skottland och bara m irland och stödjar ira, och union jack det samma fast i omvänd förtecken - att stereotyp rangers fansen skiter i skottland och bara bryr sig om storbritanien, och påvan och martin luther stereotyp celtic och rangers fansen i religiöst perspektiv - att alla celtic fans är katolska och alla rangers fansen protestanter - du ser själv hur löjligt det beteende är :-)
Jo, jag minns, jag, joel och tor höll på med brettanomyces johansensis II där jag och tor gjorde en ljungale, tor gjorde även on såkallad påskale med den och joel en chokladstout - alla med jättegoda resultat från min banansmaks-liknande jäst från bakgården:-) Gjorde du en förkultur, kan du beskriva jästen?
Jag fundera lite kring den ölen jag vill brygga i min pappas minne. Lite pseudo-lager aktig - tankar omkring pilsnermalt, og typ 1045/50, bara saaz humle och någon amerikansk jäst. Min pappa ska vara på etiketen förstås. Idag är det exakt sju månader sedan han begravdes :-(
Anyways är det kul att träffa på dig grabben :-) Keep in touch. Hoppas allt väl därnera i reserv-danmark ? ;-)
Btw var det min gammal gammal gammal morfar som var skotsk - han hette John Darling fast i danmark som inte hade börjat sno utländska namn blev han kallat johan darling. Det var min gammal morfar som bröt med aristokratin när han gifte sig med en kvinna från en lägre social klass - först ville hans mamma, som var john darlings dotter inte ge sitt tillstånd, men när hon var gravid för tredje gången utanför äktenskapet (kan du tänka dig vilken skandal bland alla aristokraterna? hahaha ) fick de lov, men kassan var stängt och de gick ju även bankrupt och var urfattiga lol. John Darling hade den största gård i centrala jylland med sju betjäntar varav två av dessa kom ifrån sverige ;-) samt en privat anställd lärarinna från köpenhamn och du vet ju 1800 talet när man kan anställa en som är utbilden från huvudstaden då har man gott om pengar lol Jag är nu typ super jordnär och jag är helt övertygat om att jag skulle ha varit familjens svarta får om jag levde dengången hahahahahahaha
Anyways - tankar kring etiket och receptet? :-) Vi hörs grabben:-)
-Jan
Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.
ALBA GU BRATH