Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

Nu tillverkas det mäskningskärl på löpande band i Blekinge.
Pepparbackens bryggeri hälsade på hos mig och passade på att förädla en kylväska från Chillis.

I god sed så dokumenterade han bygget i följande artikel.

http://backfire.se/index.php/bryggskola … ger-mlt-40

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

Vad har du för dimensioner på kopparrören på din MLT 3.0? Ser ut som 22mm på en del bilder och 15mm på andra...

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

Kopparrören är 18mm i MLT3.0 - vet jag som gjorde o fotade den  smile

http://bergasabryggeri.blogspot.com/

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

OK, tack.
Då blir det en tur till Rinkaby Rör på måndag...

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

No probl
Om du vill se än fler bilder på stegen i MLT3.0 bygget, ta en titt på http://bergasabryggeri.blogspot.com

http://bergasabryggeri.blogspot.com/

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

Tack igen,
Jag har redan ett mäskkärl, men med bazooka och funderar på att bygga en ny. Samt hjälpa några kompisar att dra igång sin egen brygganläggning. Ska maila länken till dom.

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

DrKarma!
Vad kallas genomföringen på rinkaby? och var hittar du all den perforerade plåten?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Utrustningsbygge: MLT 4.0 - med falskbotten.

Det är ett 75 mm förlängningsrör både i mlt 3.0 och 4.0 som genomförning.

Perforerad plåt köpte jag av en plåtfirma i stan.