Stockholm, Bryggklubb?

Hej! 35-årig nybryggare söker likasinnade i Stockholm smile det måste väl finnas en hög med bryggklubbar lr!? smile

/Niklas

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Är det en förening eller en mindre klubb du är ute efter.

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Tjena! SHBF gick jag nyss med i så det är väll en mindre klubb då smile, finns det?

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Är själv på jakt efter en mindre klubb där man träffas och utbyter erfarenheter, provar en och annan öl samt brygger tillsammans.

Funderar på om det går att starta en studiecirkel med bryggning i alla dess former som tema men med ett mål att om intresset finns skapa en bryggklubb.

Jag kan tänka mig att de klubbar som finns inte nyrekryterar hur som helst.

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Nej, bryggklubbar med lokal centralt växer inte direkt på träd... Jag tycker däremot att det skulle vara väldigt trevligt att bara träffas och dricka/diskutera hembryggd öl. Någon med en föreningslokal eller liknande som är sugen på att styra upp?

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Innan en föreningslokal är tryggad så kanske man kan träffas hos varandra först för att se om klubbverksamheten är något man vill fortsätta med.

Sv: Stockholm, Bryggklubb?

Uppsala ligger inte så långt från Stockholm, och där har vi UHBF smile

http://saccharolicious.blogspot.com