Någon som gör oss sällskap på Grand Place första helgen i september?

Stor belgisk ölfestival på grand place 3-5:e september...
http://www.weekenddelabiere.be/en/pages/home.htm

Jag och brodern checkar in på ett hotell 500m från Grand Place runt 17:00 på fredag.
Resa för två med flyg och hotell mitt i smeten landar på 2600:-/skalle fredag till måndag.

Hojta till om det är fler ölnördar från Sverige som ska dit.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Någon som gör oss sällskap på Grand Place första helgen i september?

Ingen som gillar belgisk öl?

www.bryggradio.com

Jo vi skall dit  jag å brygg kompisen
Vi var även å hälsa på hos dig  på öl träffen
mycket trevligt var det
klar vi skall träffas där
Lars videgatans brygg hus

Lars - Om du kollar på datumet för Thomas inlägg så gäller det alltså ett besök från hans sida vid förra årets festival. Du är lite sent ute :-) även om själva festivalen är aktuell igen.

Misströsta inte, jag kommer ev. att vara där i år igen. Belgisk öl får man aldrig nog av wink

www.bryggradio.com

opps lite snabb som vanligt
hör av dig om du skall dit så tar vi en liten en ...

Det gör jag.

www.bryggradio.com

Några tips man måste göra när man besöker Bryssel
brygger i man måste besöka eller pub ?
tacksam för tips.
vi är där Fredag till Söndag

Hej Lars.

Jag bodde i flera år i Bryssel och besökte staden senast för några veckor sedan.  Här är mina förslag:

Ölcaféer och barer:
- Le Corbeau. Rue Saint-Michel 18. Klassisk brun bar i centrala Bryssel som är öppen från lunch till efter midnatt. Till lunch rekommenderas Brysselspecialteten stompe, som är potatismos med morötter och andra grönsaker.  Varje dag en ny smak.  På kvällen tar man en chevalier (1 liters Kwakglas) med valfritt innehåll.  Vid 11-tiden invaderas stället av folk som dansar på borden.  Min stammis!
- Chez Moeder Lambic. Rue de Savoie 68. Liten bar i St. Gilles med hundratals belgiska ölsorter och de ostar och andra tillbehör som passar.  Perfekt och prisvärt om man vill prova många ölsorter.
- Beer Mania. Chaussée de Wavre 174-178. En av de bästa ölbutikerna i Bryssel, vid Porte Namur och kongolesiska Montongi (Rue de Dublin), nära EU parlamented vid Place Luxembourg.  Här hittar du det mesta!
- LÚltime Atome. Rue Saint-Boniface 14. En jättetrevlig bar/cafe/restaurang som blandar modernt och gammalt. Skönt ställe att softa på, med mycket god öl och hyffsad mat.  Också i Porte de Namur och nära Beer Mania.
- Maison Friterie Antoine. Place Jourdan 1. Kanske lite orelaterat till öl men Antoines är Bryssels bästa pommes frites ställe, och det säger inte så lite. Place Jourdan ligger på andra sidan EU parlamentet från Porte de Namur, kanske inte området är särskilt intressant men om man gillar frites...
- Spinnekopke. Bloemenhofplein 1. En av Bryssels äldsta och bästa restauranger, OK urval av öl men ett perfekt ställe för musslor. Och har du inte ätit musslor när du är i Bryssel så har du inte varit där.  Ligger centralt, nära Bourse.
- Monk. Rue Sainte-Catherine 42. Populärt ölcafé också nära Bourse.  Kul ställe att träffa folk på kvällen.
- Ostronmannen på Place Ste. Catherine.  Han är där fram till klockan 13 på lördag. Perfekt ställe att smaka på ett halvt dussin ostron och smaska på lite vitt vin. Bästa starten på en lördag!
- Au Bon Vieux Temps. Impasse Saint-Nicolas 4. Litet krypin i en liten gränd nära Bourse.  Svårt att hitta eftersom gränden bara är ett litet hål från Grasmarkt. Mysig bar, mycket gammal och där kan du prova på Westvletern. Det hade dom för tre veckor sedan och jag tror inte jag drack deras sista flaska.  10 euro.

Lite blandat, det där.  Men några av mina personliga favoriter.  Skulle också rekommenderat Greenwich på Rue de Chartreux, men tyvärr var den under ombyggnad.  Min favoritrestaurang Artistes de la grand ile verkar tyvärr ha stängt. Att jag inte längre sponsrar dom verkar ha haft en dålig inverkan på deras ekonomi.... wink

Ha det så kul!

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Tackar det skall bli gott
Musslor skall testas med lambic