Sekundärsäsning i -10 C

Det var inte riktigt planerat men...

Mitt kylskåp bestämde sig för att kyla som en dåre. Dessförinnan var den inställd på 0 grader C, inte med termostat utan endast med en hederlig ratt graderat från 1 till 6.
Jag var bortrest i en vecka och upptäckte det när jag kom hem, och dessförinnan var den på 0, så förmodligen har den varit på -10 i 3-4 dagar. Allt såg ut att vara massiv is.

Jag har nu låtit isen smälta och det är nu dags att tappa på flaskor.

Ölen ser ut att ha ändrat färg efter incidenten, lite mer grå-aktigt. Jag är rädd att all jäst är död vid det här laget och att det inte kommer bli någon kolsyra.
Är det någon som har råkat ut för nåt liknande, är tacksam för tankar och erfarenheter?

Jag kommer jag köra på som vanligt för att se om det går att rädda ölen (och uppdatera denna tråd med vad som händer vid ett illdåd som denna).

Sv: Sekundärsäsning i -10 C

Läs följande avsnitt i "How to brew":

http://www.howtobrew.com/section1/chapter10-6.html

//Johan

Sv: Sekundärsäsning i -10 C

Tack, jag ska lägga till mer jäst alltså.

Jag har slurryn kvar som jag använt ett par gånger nu som jag skulle kunna använda.
Men problemet är att den var också i samma kylskåp och helfrusen. För att vara på den säkra sidan kommer jag göra en förkultur på den först för att veta att jästen lever.