Sv: Nätbutik Humlerhizomer.
Nu blir jag lite skraj,.. har ju köpt på samma ställe. Kan du förmedla några bilder?
Martin
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Bryggmetoder och råvaror → Nätbutik Humlerhizomer.
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Nu blir jag lite skraj,.. har ju köpt på samma ställe. Kan du förmedla några bilder?
Martin
Uploaded with ImageShack.us
Vet inte vilken som är vilken ännu. Jag har mailat Lucy och frågat. Det jag vet är att ena är Cascade och den andra Nugget. Om jag skulle gissa så är den lilla plantan Cascade.
Fick svar från Lucy nu. Den stora plantan med hjärtformade blad är Cascade den lilla med flikar är Nugget.
Då lutar det åt att jag har två cascade,..
Det gör mig inget att det blev fel i leveransen. Jag beställde 2 cascade ifall den ena inte skulle ta sig. Nu har jag ju både bitterhumle och aromhumle.
Så här ser mina plantor ut: Närmast en Hallertau från en vänlig själ här på forumet, i mitten en Nordern Brewer och längst bort en Tattnanger.
Jag vågar inte posta upp en bild ännu, de tar sig fint men är inte i närheten av bilderna ni lagt upp här. Jag har en ide om att få upp humlen på barnens lekställning. Blir det bra så blir det, annars kör jag någon annan strategi nästa år...
Nu fock jag ett nytt mail av Lucy där hon säger att båda nog är Cascade iaf. Enda sättet att vara säker är att se kottarna.
jag köpte 4 hallertauer från tyskland, 2dog... troligtvis dränkte jag dom när de blev utplanterade, men de två andra frodas! har planterat dem tillsammans mot en
humlestör och efter att ha "lärt" upp dom att slingra sig runt stören är dom nu två meter, får se vart det slutar!
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Bryggmetoder och råvaror → Nätbutik Humlerhizomer.