Syns vi på SM?
Jag ska till SM men hann tyvärr inte få ihop något till Folkets val. Vilka av er ska dit? Vilka ställer upp med brygder? Vore ju roligt att provsmaka några forumiters skapelser ![]()
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Syns vi på SM?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Jag ska till SM men hann tyvärr inte få ihop något till Folkets val. Vilka av er ska dit? Vilka ställer upp med brygder? Vore ju roligt att provsmaka några forumiters skapelser ![]()
Jag kommer dit med min flickvän! Men jag ställer dock inte upp med något, missade vad "standard 33cl" innebar för domartävling och för folkets val har jag helt enkelt inte kapacitet nog att brygga för.
Jag kommer också dit. Men jag ställer inte heller upp med något, visste inte om det där med krav på 33cl "finflaskor".
Hoppas vi ses!
Är det någon av er som kommer gå på SM buffé dom annordnar eller brukar folk gå ut att äta efteråt istället ?
Jag kommer och har med mig en öl till folkets val. Funderade på att ta med en till men frun tyckte det var viktigare att få med alla tre barnen på tåget. ![]()
Jag måste också prioritera familjen före SM-middagen. Jag var med på den för två år sen och det var en trevlig avrundning.
Jag kommer att vara på plats, utan egen brygd. Skall bli mycket spännande att träffa folk och smaka på andras skapelser!
Jag skall hjälpa till som funktionär.
Jag kommer jag med. Vet nu hur det är med betalning av inträdet. Kan man göra det där? Måste man anmäla sig att man kommer innan?
Jag kommer dit med 4 brygder. Ni kommer nog känna igen min blå metalic ölstolpe, inte helt olikt ett avloppsrör ![]()
Jag kommer dit med 4 brygder. Ni kommer nog känna igen min blå metalic ölstolpe, inte helt olikt ett avloppsrör
Ja jag kommer förbi och snyltar. Det slog mig att jag aldrig har druckit andras hembrygder förut, så det ska bli otroligt kul och spännande att få provsmaka andras verk och känna av nivån, kanske, kanske inte vågar man ställa upp i folkets val nästa år.
Jag satt och tänkte på att det ska bli roligt sen kom jag och tänka på att jag knappt vet hur de flesta skribenterna här ser ut
Ni som följer min blogg känner säkert igen mig IRL så om ni ser mig på SM tveka inte att komma fram och hälsa!
Jag satt och tänkte på att det ska bli roligt sen kom jag och tänka på att jag knappt vet hur de flesta skribenterna här ser ut
Ni som följer min blogg känner säkert igen mig IRL så om ni ser mig på SM tveka inte att komma fram och hälsa!
Det ska jag. Jag är mig lik på min profilbild. Risig och skäggig, men jag har glasögon nu.
Samling vid pumpen (Belgarens blå-metallic ölstolpe)? Haha ![]()
Jag ska släpa med mig tre fat.
Det blir två veteöl och en stout alla med en tvist.
På gränsen till oortodoxa.
/Hans
Vi i Helsingborgs Hembryggargille kommer med 2 +3 öl! Ses i Alvik!
Är det någon som använder twitter som skall dit, funderar på ifall det finns någon officell hashtag så man kan kommunicera med andra som skall dit.
Jag kommer nog använda #smh11 som hashtag (Sverige Mästerskap i Hembryggning 2011) om det nu inte finns någon annan.
Ni hittar mig på http://twitter.com/martinjonsson
Yes! Frulle nu! Sen är det dags att bege sig!
Härligt SM var det! Gillade lokalerna! Kul med alla skribenter, bryggare och bloggare jag hann prata med!
Vilken öl tyckte ni var bäst?
Det var riktigt trevligt! Bäst enligt mig var Farsornas Imperial Stout. Är riktigt sugen på att jobba på något liknande.
Tyvärr han jag bara prova en liten del av vad som fanns på SM, men jag gick på det som andra gillade.. ![]()
Jag lyckades fånga lite gott folk på bild!
SM i Hembryggd Öl 2011 på 74 bilder.
Daniel L Gruneau
Schnille och Schmak
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Syns vi på SM?