Hus!

Jag har gått och blivit med hus. I juni går flyttlasset!

Det finns förstås en massa saker att vara glad över - steget från en lägenhet utan balkong till ett 1,5-plans kedjehus med trädgård är stort - men jag får nog erkänna att en av de saker som jag ser fram mest emot är att ha mer plats för bryggningen. Folk ser lite skeptiska ut när jag säger det, så jag hoppas att jag kan få lite mer förståelse för de tankarna här... big_smile

Plötsligt har jag plats för en extra kyl och mer förvaring, vilket innebär att jag äntligen kan ge mig på lager och suröl. Lycka! smile

Jäser: julöl

Sv: Hus!

Grattis!

Jag har en garderob dedikerad till min bryggning, skaffar jag hus så får det ju nästan bli ett rum dedikerat till bryggning big_smile

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

Åå grattis. Miit hus är för litet. Kylen står i hallen och är för liten. Köket är dedikerad till brygg och förvaring och alltså då för litet. Men hoppas kunna flytta in i mossans hus när hon har tröttnat. Då har jag en stor källare som kommer att fyllas med diverse. Jag är avundsjuk!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Jättegrattis! Jag hade inte börjat brygga när jag flyttade till hus, och jag är osäker på om jag hade tagit upp bryggningen om jag bott kvar i lägenhet. Mitt hus är dessutom utrustat med en riktig källare (en sådan där med stenväggar och som barnen är rädda att gå ned i).

Sedan får du ju en liten (?) trädgård också! Själv skall jag ut i kväll och gräva ner de små plantorna som kom från Eickelmann igår...

Think globally. Drink locally.

grattis! Jag flyttade till hus för nån vecka sen, fy fan vilken skillnad på utrymme säger ja bara.

Grattis!

Glöm inte att du kan plantera humle för din bryggning och många (kvinnor) gillar faktiskt humle i sin trädgård. För mig var det inga problem men frugan fick säga vart jag skulle plantera ut plantorna för husfridens skull wink. Det tog någon dag sedan förstod hon varför jag ville ha humle i trädgården.

Ja se då lyfter vi på hatten och gratulerar till en nybliven hus ägare! Själva sitter vi och ritar på det sista innan bygget av vårt gårdsbryggeri ska starta här på torpet..

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

wannaröds brygghus skrev:

Ja se då lyfter vi på hatten och gratulerar till en nybliven hus ägare! Själva sitter vi och ritar på det sista innan bygget av vårt gårdsbryggeri ska starta här på torpet..

Berätta gärna mer, låter intressant smile

Kommer mer med tiden va så lugn....

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Grattis Mans!  Se till att pinka in reviret snabbt, du anar inte hur fort man fyller upp alla utrymmen i ett stort hus med junk.

/Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Shit vad gott!

Vi letar också hus och bryggerimöjligheterna är defenitivt en avgörand faktor för mitt gillande.
Hoppas att du får ihop ett bra hembryggeri.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Tack ska ni ha smile
Trädgården är inte jättestor, men nog ska det finnas plats för lite humle. Och så växer det redan en del frukt och bär... ska försöka förhandla mig till att en del ska användas till bryggning istället för till sylt och paj smile

Jäser: julöl

13 Senast ändrad av rutgersson (2011-04-29 12:07:41)

Mans - Stort grattis!

Peps - Har ju tittat ner i din källare som snabbast, och det framkallade ett klart ha-begär i fråga om utrymme (huset är ju väldigt fint det också). Men får nöja mig med att i den nya lägenheten (vi blir grannar faktiskt) få tillgång till hela klädkammaren så nu blir det plats för både fat och kyl.

peps skrev:

Jättegrattis! Jag hade inte börjat brygga när jag flyttade till hus, och jag är osäker på om jag hade tagit upp bryggningen om jag bott kvar i lägenhet. Mitt hus är dessutom utrustat med en riktig källare (en sådan där med stenväggar och som barnen är rädda att gå ned i).

Sedan får du ju en liten (?) trädgård också! Själv skall jag ut i kväll och gräva ner de små plantorna som kom från Eickelmann igår...

Jag vill också ha hus med källare. sad

Mans: grattis till huset!

Själv har jag varit på jakt efter en lägenhet men tack vare ölbryggar intresset så siktar jag på hus/radhus istället!

Läs om mina hembryggaräventyr på http://martinj.net