Termostat
Någon som har ett bra förslag på termostat för att kunna styra temperaturen i mäsk kärlet . Med vattentät temperatur sensor
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Termostat
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Någon som har ett bra förslag på termostat för att kunna styra temperaturen i mäsk kärlet . Med vattentät temperatur sensor
http://shop.humle.se/se/art/universalte … 30v16a.php , finns säkert andra varianter också, men den här funkar bra.
http://shop.humle.se/se/art/universalte … 30v16a.php , finns säkert andra varianter också, men den här funkar bra.
Har tittat lite på den . men vill kunna montera fast temperatursenson i kärlet.
kör då kombinationen PID, SSR och PT-100 tempsensor. Du kan söka på ebay så hittar du säkert ett kit.
kör då kombinationen PID, SSR och PT-100 tempsensor. Du kan söka på ebay så hittar du säkert ett kit.
Det ser alldeles för avancerat ut . är helt värdelös på att koppla el.och skulle nog sluta med att allt kortsluts
Det är inte så svårt. Kolla i JH:s tråd, där har han lagt ut ett fint schema för det.
Om det är i Karlskrona du bor så skulle jag kunna hjälpa dig med kopplandet.
Det är inte så svårt. Kolla i JH:s tråd, där har han lagt ut ett fint schema för det.
Om det är i Karlskrona du bor så skulle jag kunna hjälpa dig med kopplandet.
Får nog bli pid från ebay. Men får väl göra ett försök, annars så hör jag av mig om det är ok
Ja, och någon PT 100-givare kan det finnas i Växjö om det kommer att behövas till ditt bygge.....
Salle
DrKarma skrev:Det är inte så svårt. Kolla i JH:s tråd, där har han lagt ut ett fint schema för det.
Om det är i Karlskrona du bor så skulle jag kunna hjälpa dig med kopplandet.Får nog bli pid från ebay. Men får väl göra ett försök, annars så hör jag av mig om det är ok
Det skulle inte alls vara fel med lite hjälp. Har kopplat ihop det mesta men får det inte att fungera mellan ssr och uttag.
Kan ju skrika till om du skulle ha tid och lusta.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Termostat