Termometrar
Alltså nu har jag 2 st stektermometrar som visar nästan 5 graders skillnad vid 70 grader. Lägre vid lägre temp. Har kollat i rumstemp med ytterligare 2 andra plus min pid. vad ska man lita på egentligen? kan man tro att piden är exaktast från början, eller bör den kalibreras? Eller måsten köpa labutrustning för att ens komma i närheten? Jag hade ingen aning om att det är så väldigt dålig precition i grejjor. Visserligen billigt skräp, men trodde i alla fall man kom så pass nära så det skulle gå att steka en rostbiff i ugnen, men näää.... Den nya stektermometern visar så mycket fel att köttet inte blir klart.
Körde bryggverket med bara vatten i dag, och det ser ut som jag har ca 5 graders förlust från kokaren till mäskkärl. men för att kunna kompensera för detta måste jag ju kunna mäta tempen i mäsken och få ett värde som går att lita på.
Vad ska man köpa för en termometer som går att bygga in i väggen på mäskkärlet?
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house