Diptube till gryta
Jag använder Humlegårdens 30-litersgryta med tappkran. Finns det nånting motsvarande till Boilermakers "diptube", se bild?
Tack!
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Diptube till gryta
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Jag använder Humlegårdens 30-litersgryta med tappkran. Finns det nånting motsvarande till Boilermakers "diptube", se bild?
Tack!
Jag kör samma gryta samt tillhörande falskbotten. Jag byggde en egen diptube av kopparrör som gick ner genom ett hål jag borrat i falsbotten. Fungerar skitbra!
Det är väl bara att bocka till ett kopparrör och fästa en 1/2" koppling på den.
Som här fast med ett kortare rör:

Tackar så mycket för svar. Som jag använder min falskbotten nu så ligger den ovanför utloppet för tappkran. Är det fel, bör jag använda kortare skruvar än dom som medföljde?
Som jag använder min falskbotten nu så ligger den ovanför utloppet för tappkran. Är det fel, bör jag använda kortare skruvar än dom som medföljde?
Det låter helt korrekt. Jag antog att du ville ha en diptube för att komma under din falskbotten, men ligger utloppet redan under så behöver du ju inte någon sådan.
Men om du vill minska på din volym under falskbotten kan du ju sänka den som du föreslog och sedan sätta in en diptube.
Tack för svar igen. Jag tycker bara att väldigt många liter blir kvar i grytan. Speciellt när jag tappar ur efter kok. Får nog försöka sätta dit ett rör som kan sitta under falskbotten. Hej!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Diptube till gryta