2 induktionsplattor
kan man koka 40 liter i en 50liters kastrull på två induktionsplattor från biltema ställda breve varandra? Eller kan det hända nått underligt då?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → 2 induktionsplattor
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
kan man koka 40 liter i en 50liters kastrull på två induktionsplattor från biltema ställda breve varandra? Eller kan det hända nått underligt då?
Jag tror det ska gå alldeles utmärkt. Jag har i alla fall sett ett försök på ett norskt forum:
http://www.bryggeri.net/index.php?topic=2529.0
Har dock inte läst tråden nyligen så jag minns inte exakt hur/om det funkade tillförlitligt...
dä va en bra länk. Tack så mycket. Men då borde det gå att bara ställa två breve varann och ställa grytan på båda? Jag har lite svårt för facktermer på norska.
Det går, men det är precis att de passar. Problemet är att 50L grytan är lite för liten så delar av spolen kommer att hamna utanför grytkanten. Det funkar att koka, men jag vet inte hur det påverkar resultatet.
Alternativet är att som i tråden ovan göra en egen häll.
Jag vet inte om jag har några bilder på koket i min RIMS-tråd, men där har jag iaf 2 biltemahällar.
va bra.
Jag såg att bilden ligger under recept och bryggloggar i en tråd som heter pilsner till nyår. Jag får inte upp någon liktig länk i ipaden så du får leta själv...
då vet jag. Tack så jättemycket. Kan man ha båda på samma elutag?
Nej det 2300W är max du kan ha på en 10A säkring. Jag kör på två olika faser.
jaha. Då vet jag.
det var kört ändå. Min gryta var inte magnetisk i botten.
man känner att det tar lite när man tar magnet mot botten. Grytan är i rostfritt men undersidan ser ut som mässing. Är det Nån som vet om det är värt att lägga pengar på induktionsplattor då?
dä va en bra länk. Tack så mycket. Men då borde det gå att bara ställa två breve varann och ställa grytan på båda? Jag har lite svårt för facktermer på norska.
Det går alldeles bra att förstå facktermer på norska. Om vi kan förstå ditt talspråk som du använt i några av dina andra inlägg så kan du nog begripa norska, väl? ![]()
Om du har frågor, ska du bara ställa dom till mig. Portugisiska är inte det enda språk jag behärskar. Jag talar norska som om det vore mitt modersmål, och vid närmare tanke så är det ju det!
Mvh
Pål
jo så är det, nu när jag förstår varför gör jag mitt bästa för att låta bli att dalska hahaha. Men jag tror att jag börjar förstå nu tills jag kom hem och såg det där med botten.
![]()
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → 2 induktionsplattor