När jag körde med vattenkokarelement så fick jag samma problem!!
Blev av med det genom att ta bort den lilla vita piggen plus att klippa bort mittendelen på bimetallen (under klegget på bild 1)
vet ej om det är rätt men det funkade för mig!! (har dessutom för mig att jag läste nåt liknande på de utmärkta trådarna om rims/herms)
mvh H
hittade denna lilla varning
Hej,
Jag har för mig att jag skrivit om detta tidigare, men här kommer det igen.
Att använda sig av vattenkokarelement är både billigt och smidigt...... i början.
I längden är detta däremot livsfarligt eftersom dessa element ej är konstruerade för så
långa och kraftiga kok som behövs för ölbryggning. Till sist spricker värmeelementet och vätskan riskerar att bli strömförande. Detta har hänt mig och jag vet minst två andra personer som råkat ut för samma sak. Starkström och vatten är en riktigt farlig kombination och jag rekommenderar därför att investera i riktiga (rostfria) värmeelement från en VVS-firma alternativt överväga en annan lösning.
Jag är inte ute efter att kritisera kreativa människor, utan känner bara att det kan vara läge att informera om riskerna eftersom det är farliga grejor vi har att göra med. Låt inte snålheten bedra visheten.
Mvh
/
Peter