OJ OJ OJ... Snacka om kallkrash!!!
Ja, vad säger man?? Kom hem i dag efter 3 dagar och allt i kylen var bottenfruset. Inkusive min nya pilsner. Hela jäshinken stenhård! Tror givaren till universaltermostaten lagt av helt eller nåt. Den visade först på typ 15 grader varmt, sen upp till 30 när jag höll i den.
Men frågan.... Vad händer med en frusen pilsner? Den var lyckligtvis färdigjäst precis. Men om det fanns jäst i suspension, så kanske det aldrig klarnar?
Jästen jag hade sparat i kylen var ändå för gammal så det kvittar. men sen hade jag 10 liter öl i 2 5-liters fat. Undrar om det klarar sej att bara töa och sen karbonera på nytt?
Men detta blir ju en anledning att brygga väldigt snart igen ju.
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house