Planer.

Jag har så jävla mycke planer. Ja skulle vilja gö ett nytt svensköl, en bitter, en mild, en brown porter å så har ja plockat ekpinnar som ja vill använda samt så har ja en massa humle som ja plockade på en ödetomt när vi var på husasyn i höstas. Saken ä bara den att ja ä så jävla trökig så ja nästan bara dricker porter å stout. Ja har nästan ingen plats eller några flaskor kvar.
Ville bara få ur mig dä för ja får knappt prata hembryggning mä min fästmö nå längre, hon tycker dä blitt lite mycke, å ja kan hålla mä na.

Sv: Planer.

Dä ä inge synd om mig på nått vis. Ja såg att dä va lite snyft över dä hela. Ä dä nån som bor i södra Dalarna med omnejd ä han välkommen hit å dricka ur lite öl. Å ä dä nån som har ett brygg tips tar ja gärna emot dä.

Börja med att brygga nåt tanten vill dricka. Sen är du på lä-sidan igen ett tag. Få henne att tro att du verkligen brygger det hon vill ha, men vinkla det lite åt ditt håll. Dricker hon inte öl, så dra igång ett enbärsdricka projekt ifall hon gillar det. Eller ge henne en dyr och fin vinsats där hon får vara med och brygga.....

Sen brygger du din porter igen eller vad det var.....

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

hon ä gravid så dä blir nog inte så bra. Får koka saft te na.

Testa att brygga ett lättöl då !! wink
Ska visst vara ganska så svårt att få till ett som blir kalas!!
mvh H

6 Senast ändrad av scaryeyes (2010-12-24 09:53:03)

Ja sa ju enbärsdricka! Det behöver inte vara så starkt som lättöl ens... Dessutom gör det inget att dricka en öl då och då under graviditeten. Eftersom fostrets och moderns blod inte kommer i fysisk kontakt, utan blir renat var för sej, kan man ta ett glas till maten.
Dessutom under amningen är det bra med öl för mjölkproduktionen. Min fru blev rekommenderad av barnläkaren i mexico att ta ett glas öl då och då för att öka på sin babybeer..... HURRA FÖR ÖL!!!!!!  smile

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

jo så kanske dä är. Men ja tror att ja skulle få stryk om ja sa dä te na. Ja tänker mer på va ja ska gö te mig. Ja vill göra nått skoj. Men då dricker ja dä knappt. Ja har hur mycke öl som helst. Men jag dricker bara mina mörka.