Great Divide Titan IPA

Idag var det whiskey- och ölmässa i Örebro och en kompis övertalade mig att gå med. 500 kronor fattigare kan jag bara gratulera mig själv att jag gick dit. Provade några fantastiska whiskeysorter (har ingen aning om vilka) och några ganska slätstrukna (bland annat de svenska), men framförallt provade jag några APA jag garanterat inte har glömt. Great Divide Titan IPA var till exempel mycket bra, i klass med Goose Islands bästa. Finns den på tapp någonstans, jag glömde naturligtvis att fråga. Fullers London Porter är också bra och ganska billig när jag kontrollerat Systembolagets hemsida.

Alltså, var kan man hitta Great Divide?

Sv: Great Divide Titan IPA

Titan har jag druckit på Bishops i Örebro. Dock för en och en halv månad sedan.

http://hpnanobrewery.blogspot.com/
På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]
Jäser: 1^6+5 Porter
Planer: Brygga mer

Tror att det är Great Brands AB som har bla. Avery och Great Divide här i sverige.
Kolla deras hemsida så kanske du hittar info där om vilka ställen dom levererar till.

Brukar finnas info om privatimport och hur du beställer genom bolaget på sådana sidor också inkl priser etc.

Kan passa på att rekomendera Great Divides 16:th jubileumsbryggd, en DIPA lagrad på ekkuber.
Även Avery har ett par riktiga super öl som ex. Hogs Heaven(BW) Maharaja (IIPA) som borde falla dig på läppen om du gillar Great Divide.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

http://www.greatbrands.se/se.html

www.bryggradio.com

Tack för info. Får överväga om det är värt att köpa en låda, men visst är det roligare att dricka på pub. Den borde väl finnas på Monks också. God är den i alla fall. Provar de andra också vid tillfälle. Maharaja är ett bra namn, har ett av mina allra bästa reseminnen från en restaurang i London med det namnet, men det är en annan historia.

Om du bor i en större stad så brukar systembolagen ofta ( i vart fall de större på orten)
ibland kunna tänka sig att ta hem en låda av ngt kul på din begäran och sätta resten i hyllan som "tillfälligt i butiken"

www.bryggradio.com