Beer Factory mexico city
Nu har jag varit på ett mycket trevligt microbryggeri i mexico city. Det finns 4 st Beer Factory i mexeico city och ett i Puebla (där volswagen fabriken ligger sydost om mexico city)
Vi drack en mörk öl som jag faktiskt inte tror är en stout, men heter heavy metal och har mycket rostad malt och chokladsmak. Men smakade ren som en lager. Dock 60 IBU som verkar mer style som en stout?
Sen hade dom en ljus lager som i det närmsta var identisk med min senaste pilsner, som dom kallar Coronel. Vidare en mycket fin vienna lager som jag svepte med mycket nöje.
Men deras specialiteer är frukt öl. Då misstänker jag, utan att veta, att det är belgisk stil i grunden. Hallon ölet var otroligt gott. Sen hade dom 5 andra exotiska frukter som faktiskt var otroligt väl balanserade mellan öl och frukt. Förutom apelsin.... Apelsin funkar inte alls att brygga öl på. Det blir bara apelsinjuice..... med kolsyra, vilket inte funkar så bra.
Men mycket bra koncept! Bra öl i massor av varianter och mycket fin mat. Här i mexico måste det finnas mat med i bilden, annars går inte folk ut och dricker öl. I sverige bör man servera alkohol, annars går inte folk ut och äter.....
http://www.beerfactory.com.mx/restaurantes.php
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house