Brew your own magazine
Är det nån av er som prenumererar på brew your own magazine? Är lite sugen men blir ganska dyrt med frakten, om det är nån som prenumererar eller har prenumererat på den som har några åsikter?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Litteratur och informationsresurser → Brew your own magazine
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Är det nån av er som prenumererar på brew your own magazine? Är lite sugen men blir ganska dyrt med frakten, om det är nån som prenumererar eller har prenumererat på den som har några åsikter?
Köp lösnummer från Humlegården när du ändå beställer råvaror, vettja! Tvivlar på att det blir dyrare än att prenumerera...
Själv tycker jag att BYO är rätt trevlig, men det kan variera ganska mycket från nummer till nummer hur mycket som är intressant.
Har gjort det ett halvår och det funkar hur bra som helst, förlängde nyss med 3 år (24nr) när dollarn var låg. Priset blev då 787 kr (33kr/nummer inkl frakt).
Kör också prenumeration på 3 år åt gången. Helt klart värt pengarna för mig. Aldrig (ta i trä) några problem med leveransen.
Jag kör för närvarande med 2år och jag brukar också passa på att förnya när $ är låg. Min förra prenumeration teknade jag när den stod runt 6sek ![]()
Har aldrig haft några uteblivna eller mosade tidningar.
Den har ett rätt bra spann när det gäller nivån, så det fins nåt för alla.
Min favorit brukar vara "tips from the pros" och de lite mer tekniska artiklarna.
Förut beställde jag ibland på Humlegården när jag ändå beställde andra varor, men numera har jag en prenumeration BYO. Jag vill inte missa en tidning bara för att jag inte har en beställning på humlegården en månad.
Jag prenumererar också på BYO, det funkar bra. Jag har den mest för inspirationens skull, nivån på artiklarna kan vara rätt varierande. Saknar Brewing Techniques som var helt suverän på sin tid men den gick ju tyvärr i graven.
Jag var med i AHA och fick deras medlemstidning Zymurgy under några år på 90-talet. Då var det en riktigt tjock och bra tidning, en bra bit över 100 sidor med mycket omfattande artiklar om allt från satsbryggning till avancerad teknik. Sedan slutade jag eftersom jag tyckte den gick på tomgång. Jag provade igen för ett par år sen och då var tidningen mer som ett tunt medlemsblad, bara en skugga av hur den var när den var som bäst.
Men vår egen Hembryggaren hållit mycket hög klass de senaste åren. Verkar som om problemen med att hitta medarbetare är på väg att lösas nu så att den kommer igång igen snart. Imponerande att den kan vara så mycket bättre än Zymurgy som ju har helt andra ekonomiska förutsättningar med tanke på AHA:s storlek jämfört med SHBF.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Litteratur och informationsresurser → Brew your own magazine