Paintballtuber

Jag och min bryggkompis har tänkt använda kolsyratuber avsedda för paintball att ta med när man ska på fest eller ölträff. Vi har stor annars och det är ganska bökigt att plocka med sej.

Jag läste på nåt amerikanskt forum för länge sen att dessa tuber inte är rena inuti och att man måste plocka isär dom och rengöra dom. Detta låter konstigt eftersom det är vanlig kolsyra som man kor i dessa oxå. Nån som vet nåt om detta?

Tack på förhand

Thobbe

Sv: Paintballtuber

annars går det ju med sodastream flaskor

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Jo, jag vet d. Men jag hittar inte min minicoladapter och paintballtuberna har längre "pigg" och vi har utrustning för att fylla på paintballtuber. Alternativet om man ska köra nya sortens sodastreamtuber utan att köpa adaptrar till detta, vilket vi tycker är lite dyrt är att slakta frugans sodastream (som vi gjort ett par gånger och inte varit jättepopulärt) och använda delar från den. Funkar kanon men hade varit smidigare med små paintballtuber.

Vi provade med en paintballtub i förrgår, så nu får vi väl se om vi får nå busar i ölet.