vattenkokar element

Borde det inte gå att köpa element utan plasten runtomkring? Typ hel vattenkokare... Känns lite tramsigt att slakta såna på löpande band för alla som behöver elementen.
Måste finnas många tillverkare på såna element. man borde kunna få tag i bra kvalitet väldigt billigt om man slapp kärlet ju?

Va kan sånt element heta på engelska om man vill söka på ebay?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: vattenkokar element

På engelska heter en vattenkokare electric kettle, men då får du ju även med plasthöljet... Heating element skulle kunna vara en översättning

Jag köpte ett värmeelement (2000w) med stickpropp på ebay för 200kr ca inkl frakt. Den har funkat alldeles utmärkt för ett tiotal brygder! Kokar ca 25liter med den. Praktiskt eftersom jag kan koka i badrummet! Och självklart används jordfelsbrytare smile

Tja.... var väl bara en tanke. Blir väl enklare med tvättmaskinselement kan jag tro. Är dom lika smidiga att bygga dit tro?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Nagelfarsan
Vad skrev du i sökningen på Ebay ? Du har inte en bild på elementet ?
MvH
A J

scaryeyes
Du har nog rätt med tvättmaskinselement . en ny kostar runt omkring 400 som ny men man kan också slakta en gammal tvättmaskin .
Har precis kollat på Ebay.uk ( heating element ) och där finns hur mycket som helst och billigt .

tja!
sökte på: Immersion heater.
Som sagt, 200kr och den gör det den ska!

Annars kan du gå och höra med en firma som säljer och servar vitvaror. De och rörläggare brukar kunna ta hem från bla backer.

De har tex genomströmningsvärmare för de som tänker göra ett RIMS
http://www.backer.se/Produkter1/Produkt … gsvarmare/