Skitdator
Så jävla klart! Har väldigt ont om tid och ingen utrustning som funkar. I morgon ska ja hem å råna mossan på lite gardenakopplingar. Sen ska jag hem å brygga.
Alltså problemet är pengar, för överföring till mitt konto har dragit ut på tiden, vilket gjort mej helt pank. Får alltså inte tag i mina pengar. Men ska alltså kunna brygga en liten sats i morgon och kyla med spiralen är det tänkt.
Vad händer då? Jo datorjäveln lägger av....Igen! Förbannade DELL!!!!! Har suttit i kväll och knåpat ihop ett recept med beersmith med mäskning å allt. Så.... hur fan ska jag kunna få fram det nu? Helvete.
Tänkte brygga en Böhmisk pilsner. Kok ca 13 liter, 15 liter batch. Någon som vill kolla på ett recept till mej?
Jag har pilsnermalt, tänkte använda lite cara pale. Finns mycket lite mittelfrü, northern brewer i massor, saaz, spalter select och saphir.
Vill brygga en väl humlad pilsner och jäsa ut den bra med 34/70 jäst. Skulle vilja ha instruktioner över mäskningen åxå.
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house