Silikonslang

Nu har man kommit så pass långt i samlandet att slangen står på tur. Då upptäcker man givetvis nästa bromskloss... Slangen 12x16 som humle säljer. Den är perfekt. Men nu är ytterdiametern på tappkranen drygt 17. Varför ska det vara enkelt? Men ett plaströr (gammal hävert) passar ju i kranen. Men jag har aldrig testat hur den sitter när den blir varm. Dessutom blir det röret helt mjukt.... Hur töjbar är silikonslangen? Kan väl aldrig tro att den går på kranen.
Hur brukar ni göra, som redan uppfunnit hjulet? Jag har lite panik nu, för jag måste brygga i nästa vecka. Sen åker jag till mexico om en månad, och jag måste ha färdig produkt när jag kommer hem. Helst innan jag åker, men det blir svårt.....

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Silikonslang

haha jag känner igen problemet. jag har trätt på slangen på kranen. tog mig en kvart ungefär.

Jag brukar koka min silikonslang innan jag använder den och då blir den tillräcklligt töjbar. Var lite orolig i onsdags när jag skulle tappa om en öl och hade en ny kran på hinken, men det gick bra. Lite mer våld bara smile

Sen samma sak men tvärt om.... Hur får ni dit den på jula pumpen... ni som använder den. Fasligt klena kopplingar där ju. Allt sånt här finns ju redan.... i mässing och stål. Ja vill ju ha plast till detta. Mässing är ju dyrt

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house