pumpar

Den där jula pumpen verkar inte finnas längre som en del använt till sina byggen.
Jag kan inte hitta den i alla fall. Blir det till att köpa den här på humle i stället tro?
Vill inte köpa så dyr egentligen, inte av snålhet, utan för att först kolla om allt funkar.
Cirkulationspump verkar inte nån bra ide heller har jag hört... varför?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: pumpar

enda ja hittar är denna...
http://shop.conrad.se/websale7/Utomhusp … 61fca/md5}

Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher

Är det den här pumpen du menar?
Denna använder jag efter att ha läst ett par långa (utmärkta) trådar om rims/herms hemmabyggen.

http://www.jula.se/tryckvattenpump-12-v … min-130585

mvh H

Tack!!! Kanon! Kunde inte hitta den, då flera länkar till den var brutna. Måste köpa en sån.

Biltema har ju pumpar också (på båtavdelningen)

yrmff skrev:

Är det den här pumpen du menar?
Denna använder jag efter att ha läst ett par långa (utmärkta) trådar om rims/herms hemmabyggen.

http://www.jula.se/tryckvattenpump-12-v … min-130585

mvh H

Filtret som finns som tillbehör, skulle det kunna användas som hopback??

Till er som använder er av PVV för kylning, använder ni pump eller självfall för att få vörten från kok kärlet till jäs tanken.
Och då till er som använder pump, sitter den före eller efter PVV´n

Nu har jag inte fått arslet ur vagnen att börja använda varken min plattis eller pump. Men pumpen skulle jag definitivt sätta innan plattisen så att den kalla och mottagliga vörten passar så få infektionsrisker som möjligt.

Jag användar pump och den sitter föra värmeväxlare.
Sen stryper jag flödet på ut-sidan av värmeväxlaren för att få rätt temperatur i jäshinken.

Tackar, låter vettigt.

Ja låter det rinna från kokaren genom plattisen sen genom inline-termometer å ner i jäshinken vid rätt pitch temp. Enkelt. Stryper ev lite på kranen i kokaren om flödet är lite högt.

scaryeyes skrev:

Ja låter det rinna från kokaren genom plattisen sen genom inline-termometer å ner i jäshinken vid rätt pitch temp. Enkelt. Stryper ev lite på kranen i kokaren om flödet är lite högt.

Körde som du i går när det bryggdes en trippelA, funkgerade klockrent, minskade även bryggtiden men en timme tackvare ny plattvärmeväxlare och ny Patina 21L kärl.
Värmeutbytet verkar mycket bättre med den nya kitteln, värma lakvatten och få upp ett kok gick betydligt snabbare än vanligt.