Weld-B-Gone rostfri genomföring m 1/2" gänga, 8416

Som rubriken lyder.

Weld-B-Gone rostfri genomföring m 1/2" gänga, för mäsk/vörtpanna
Artikelnummer: 8416

Hur används denna? Sätter man muffen inne i kärlet med muttern utanpå med o-ring inne i? Ser ut att vara dubbla oringar på bilden.
Är det typ enda alternativet att använda en sån dyr och fin kulventil som säljs här, eller funkar det med billigare modell? ja vet att att det blir missfärgat av varm vört, har det stor betydelse?

Tänkte att allt har amerikansk rörgänga, men kanske inte är så svårt med nipplar å sånt?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

2 Senast ändrad av svensson.lu (2010-09-01 22:31:12)

Sv: Weld-B-Gone rostfri genomföring m 1/2" gänga, 8416

Jag har bara varianten för mäskkärl och den är lite annorlunda. Vad jag har förstått ska man använda en av ringarna pã insidan, den andra är en reserv. Men annars så funkar den som du beskrivit.

När det gäller kranar kan du köp vilken du vill med 1/2" gänga eller R15 som den ibland heter.
Den rostfria är dock riktigt fin, men det fins ju billiga kranar för runt 60:- också.

Sv: Weld-B-Gone rostfri genomföring m 1/2" gänga, 8416

Ok, då blir det en sån till grytan då. Men angående kulventil, så tycker jag inte mitt "bryggeri" matchar en så fin kulventil, då den hade gjort sej bättre i ett vitrinskåp med belysning. Får bli en billig variant så man kan prova hur väl allt funkar.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house