vilken typ av kylskåp ska man leta efter?

Har kollat runt lite. Nu ska det bryggas riktig lager i fortsättningen. Problemet är att det finns ingen plats här. Så tänkte ha den ute i förrådet. Men där blir ju minus på vintern..... Går det att ha värmare i kylen???
Kallagring vid -1 grad, brukar det funka i kylen? Om man då hittar en kyl/sval, kan det då funka att ha en vettig jästemp i svalen?

Jag vet absolut inte vad jag letar efter här och måste ha hjälp. man hittar ibland billiga för 250 och upp emot en 500:ing, men snarare upp emot 1000.

Ska man lägga 8-9 hundra så vill man ju träffa rätt direkt å få vad man behöver.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: vilken typ av kylskåp ska man leta efter?

Jag har gjort så en vinter.
Kopplade bort dörr switchen så att lampan alltid lyste.
Det räckte gott för att värma upp det lilla utrymmet.
Det betyder att ibland så värmer lampan samtidigt som kompressorn kyler.
Men kompressorn behöver bara övervinna lampans värmeeffekt som är låg så det blir inte så dyrt.

Man kan förstås lätt göra en snyggare lösning än den jag hade, men knappast enklare.

/Kjell

Kanon! Så får det bli! Konstigt att man inte kan hitta på dom enkla lösningarna själv.....

Men hur kan det funka med kyl/sval? Tänkte innan att man behöver en frys som får gå på -1, men många frysar har ju fasta kylslingor i hyllorna. Bättre att bygga egna hyllor som passar precis till flaskorna/utrustningen man har.

Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher

Många kylar stänger av sig när omliggande temperatur understiger 10 grader. Kolla upp det först.

berglund skrev:

Många kylar stänger av sig när omliggande temperatur understiger 10 grader. Kolla upp det först.

ja då går inte kompressorn för att det inte ska frysa i kylen ju. Samma i bilen. Men det går väl att manipulera den givaren? Sen är det ju klart att det kanske skadar kompressorn. den är ju inte gjord för att stå och gå kallt.

Men annars.... hur gör ni? Har ni kyl/sval, kyl/frys eller bara kyl?