Privatimport av belgiska suröl

Slängde nyss iväg en offerförfrågan på 24st Duchesse de Bourgogne (personliga favoriten) och 12st Liefmans Cuvee-brut (godaste ölen på förra årets swedish beer and whiskey festival). Nu blir det till att kolla mailen 76 gånger om dagen!

Sv: Privatimport av belgiska suröl

Även jag skickade iväg en förfrågan på lite berliner weisse häromdagen. Inget svar ännu!

Liefmans Cuvée brut har jag aldrig druckit, men jag åker om en vecka till Belgien så vem vet. Du kan det alltså starkt rekommendera mangster? Jag kapar tråden lite... om någon kan tipsa om spännande öl jag bör dricka/köpa när jag ändå är där... Tips är välkomna!

http://saccharolicious.blogspot.com

Jo jag skulle utan tvekan rekommendera den till alla som gillar flanders red eller kriek. Det är alltså som jag förstår det en flanders red som består av en blandning av en ung och en gammal öl, som sedan tetriär-lagras med körsbär. Mycket smaskig.

Kolla igenom Galatea Spirits AB:s utbud, tror de har flera öl från Liefman som alla verkar goda

Jag är ganska säker på att Liefmans Cuvee Brut är samma som Liefmans Kriek, den senare en bekant öl för många smile

http://www.olprovningar.se/

Du tänker inte på Timmermans kriek nu? Det är då den enda kriek jag sett som vanligt förekommande här i Sverige

Mangster, hur går det har du fått något svar?

Nope, ingenting än. Galatea har varit rätt snabba på att svara när jag varit i kontakt med dom så jag gissar att det är systembolaget som drar ut på tiden. Ska fara på två veckors semester på måndag så jag hade trott och hoppats att jag skulle kunna betala så beställning görs innan jag far, men så verkar det ju inte bli nu.

9 Senast ändrad av berglund (2010-06-14 18:12:38)

De verkar inte så snabba på systemet direkt. I fredags tröttnade jag och mailade och frågade hur det gick för dem och då svarar de på en gång att de PRECIS hade fått svar.

Den svenska importören hade inga så då fick de fråga bryggeriet istället. Men då blev det talan om hela stuvar(någon som har hört detta ord och kan förklara vad det betyder för mig?)

I Sverige är en stuv tydligen 120 flaskor. Så nu får man hoppas att det är gott, hehe.

/Hans