Ett snabbt sinande lager måste fyllas på!

Så här ser mitt lilla vinter lager ut, snart slut dock.
http://www.humle.se/punbb/images/upload/f%F6r%E5d.JPG

2 Senast ändrad av Portugisen (2010-05-09 19:05:19)

Sv: Ett snabbt sinande lager måste fyllas på!

Tråkigt att se de tomma faten i botten av ditt skåp....  sad

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Är det Ayingers winter bock du har där i skåpet? En av mina favoriter i vinterölssammanhang.

Själv har jag dessvärre platsbrist för min öl, eller rättare sagt inte nog med fat och flaskor att förvara den i.
Idag dumpade jag ett halvt fat flandern och bytte packningar på det för att ge plats åt min "Sweet tooth IPA"
Det sved lite när jag hällde ut 2 år gammal flandern, men den var den jag var minst nöjd med.

Hehe kommer ihåg när jag köpte mina två första fat, precis som när man köpte sin första dator och hade en 460mb hdd och tänkte "den fyller jag aldrig"

Du får komma loss och brygga lite nu inför sommaren. Alltid trevligt med god öl att bjuda på till grillningarna wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

När fotot togs så hade jag precis buteljerat 12L IPA all amarillo/simcoe och 12L EPA där av de tomma jäs tunnorna.
För ett par dagar sen så buteljerades 25 flaskor  Old Lady Browns ale
Och i den andra tunnan står det All organic hefewizen mit der Pasific gem hopfen.

Jo det är en Ayingers och JA den är fin den, själv fastnade jag för Corsendonk.
Men inget går upp emot att lyckas med sina egna

5 Senast ändrad av cmbellman (2010-05-10 09:32:06)

Jag ser att du har några av IKEA:s (?) enliters patentkorksflaskor längst upp? Jag testade med dem i början av min hembryggarkarriär men kastade bort dem när det visade sig att några släppt all kolsyra efter ett par veckor.

[b][color=#009922]Hej kära själ! Fukta din aska![/color][/b]

Dom har jag bara till saft och mjöd, skulle inte falla mig in att förstöra vacker öl med IKEA grejer.